Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #1 Skrevet 16. september 2010 ...ser man ofte at barnefar er ute av bildet. Han stiller ikke opp, gidder ikke betale for seg og vil aller helst glemme hele barnet. Og det er da jeg lurer på hvor er barnefarens familie? Jeg har selv to gutter, og hadde da banket litt vett inni dem om de skulle bli far i ung alder. Selv hadde jeg stillet opp for hun som skulle bli mamma. Ser spesielt i MTV-programmet om unge mødre at fedrene rett og slett er "dumme". Så hvorfor stiller ikke "svigerfamilie" mer opp? Ser det samme med venninner. Barnefar vil ikke ha kontakt - så derfor vokser barnet opp uten far og hans familie. Finnes det faktisk en farmor som ikke vil stille opp for sitt barnabarn? Helt sikker, men skammelig er det.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #2 Skrevet 16. september 2010 Det jeg har lagt merke til er at mødrene til tenåringsmødrene ikke er helt enkle å ha med å gjøre. En ung tenåringspappa bør få albuerom og ønskes velkommen. Særdeles viktig, spesielt for de ressurssvake fedre. De må føle de mestrer.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #3 Skrevet 16. september 2010 Det er da ikke alle mormødre som stiller opp for barnebarna sine heller. Det er jo også sjelden de som blir foreldre som tenåringer kommer fra ressurssterke familier, så hvorfor skulle besteforeldregenerasjonen plutselig bli en ressurs for barnebarna nå de ikke har vært det for barna?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #4 Skrevet 16. september 2010 Signerer den..Slekt skal følge slekters gang..Og desverre er det ofte sånn... Barn av ressurssvake foreldre blir selv i samme kategori og gjør likedann som sine foreldre.. De unntak som finnes er som regel VELDIG bra unntak da..Blir litt som barn av alkoholikere, enten blir de avholds, eller de blir alkoholikere sev..(jada, jada, vet det er å male det litt svart/hvitt, men om vi ser oss rundt så er det oft sånn..Ung, enslig mor, får barn, som selv ender opp som ung enslig mor, evt gutt blir pappa tidlig og får flere barn med flere forskjellige som han ikke gidder/kan følge opp...ELler de får seg utdannelse, godt betalt jobb, kommer i et stabilt forhold og får få barn som de følger opp bedre enne "gjennomsnittet)
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #5 Skrevet 16. september 2010 En tennåringsjente som blir gravid kan velge abort hvis hun ikke ønsker barnet. Det kan ikke faren. Jeg er helt enig i at reglene må være slik, men en uheldig konsekvens erat det er en del unge gutter som blir fedre uten å ønske det og uten mulighet til å gjøre noe med det. Jeg må nok innrømme at om jeg hadde hat en sønn som hadde gjort en jente gravid i veldig ung alder hadde jeg sansynlig vis forsøkt å påvirke henne til å ta abort. Om hun ikke ville det måtte selvfølgelig gutten ha betalt det han skulle, men jeg hadde ikke oppfordret ham til å ta på seg papparollen i noen stor grad. Jeg tror det beste for ham ville vært å leve ungdomslivet md studier, idrett, musikk eller hva som nå interesserte ham. Hvor mye jeg selv ville involvert meg i barnet vet jeg ikke, men hovedfokuset ville nok vært å støtte sønnen min, ikke jenta.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #6 Skrevet 16. september 2010 Jeg har selv unge tenåringsforeldre. I alle år har min mor og far ( de giftet seg) stilt opp for meg. Heldigvis har min far vist at selv unge menn som kan ha sex også må ta ansvar. Og faktisk vil og kan. Som 09:56 skriver "jeg hadde ikke oppfordret han til å ta på seg papparollen i noe stor grad" er for meg helt horribelt å lese. Gutten din er ingen baby, men en ung mann. Hvorfor ikke ta ansvar? Må si meg enig med dere andre som svarer at det kommer mye ann på moren - nettopp noe 09:56 beviser. Så unge fedre tar ansvar om de får støtte til det... H.I.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #7 Skrevet 16. september 2010 Jeg er helt enig i at de kan ta ansvar og at de kan greie papparollen, poenget mit var at jeg ikke tror det er det som ville gi min sønn det beste livet hvis han i utgangspunktet ikke ønsket å bli far. Om han ønsket barnet ville saken være en helt annen. Da ville jeg selvfølgelig støtte ham i det. Ingen bør i hvertfal føle at de "må" gifte seg selv om de venter barn.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #8 Skrevet 16. september 2010 Har en svigermor som ikke får se sitt barnebarn. Hun har prøvd. Men mamma'en nekter sønnen sin å ha en farmor siden pappa ikke ville være kjæreste med henne lengre.... som bestemor har du faktisk ingen rettigheter, verken her eller der, med mindre det er dødsfall inni bildet. Det er ikke alltid "svigerfamilien" har noe valg, vet du? Det er bare barnefaren som har rettigheter og gå i retten med. De andre må bare ta det de får, om de får noe... ....men, så kan ikke akkurat tenåringsforeldre i USA vær representative for nordmenn...vanligvis... Amerikanerene er bare litt skrudd i virkelighetssansen sin..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå