Gå til innhold

Gutt 3 år,- dårlig ånde...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det har vært oppe før. Nei, han er ikke forkjøla, bare så det er fastslått :o)

Det luker litt på morgenen, og den er jo grei, gjorde det før, men etter tannpuss og frokost var det greit.

Nå synes jeg lukta har endret seg,- lukter litt "bæsj", og det er hele dagen. Luker kun når man er "Helt inntil",- og ikke noe problem sånn vanlig men nå og da så kjenner jeg det GODT:..

Lurer på omdet er fordi barnetannkrem ikke "tar nok"? Storesøster bruker voksentannkrem, og får dårlig ånde om hun bruke rlillebror sin. Den "frisker ikke opp" Munnen på samme måte..... Men hun har "Morgenånde" og ikke den "bæsjlukta" lillebror har....Ligner litt om "Ketolyslukta";-. men litt mer bæsj.Og skal love han ikke er i "Ketose" eller hva det heter..For er det noen som spiser sukker i familien er det han......

Hva kan det ellers være? Det er liksom ikke drålig ånde som jeg er vant til, det luker som han har sluppet en fjert, rett og slett.....Ikke så sterket, som sagt, må man helt inntil, ved kos/nuss bare man kjenner det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke gitt at dårlig ånde kommer fra munnhulen, det kan like gjerne være fra magen.

Merker at snupp får dårlig ånde når hun har litt magetrøbbel.

Skrevet

Hmm.Virker ikke som det er noe spesilet med magen heller..Ikke på avføring eller spisemønster iallefall..

Kanskje han er litt treg i magen for tiden, mulig det er lenge siden skikkelig "bommelom": Selv om han da som regel reagerer med fryktelig dårlig matlyst.......Kanskje det bare er det? Skal spørre pappan i dag, om når han var med gutten sist på do og han bæsja..For det er flere dager siden ejg var med og han bæsja mer en ei "ert":.....

Takke:o)

ANdre med andre alternativ

Skrevet

Kan meget godt være grunnen hvis han ikke har hatt avføring på noen dager. Ellers så kan det lukte slik om man har overflod av sopp bakterier i tarmen, om man spiser mye gjærmat,sukker kan dette lett skje. Sopp spiser sukker. Mye drittmat kan ofte være grunnen til drittlukt fra munnen.

Skrevet

Jeg lurer på det samme!

Min gutt på 5 (straks 6) har nesten konstant møkk dårlig ånde, og jeg skjønner ikke hvorfor! Tenna hans er kjempefine, vi har akkurat vært hos tannlegen. Han spiser normalt hjemme - men mye junk hos faren sin, kan dette være eneste grunnen?? Men avføring osv er helt normal, så jeg tror ikke det kommer fra magen. Han er ikke forkjøla, men kanskje det er fra mandlene likevel?

Redd for at han skal få kommentarer av barna på skolen for dette...for det lukter skikkelig ekkelt.

Skrevet

Mmmm, nei, ikke spesielt mye sukker heller. VI har grovt brød til forkost og kvelds og han har helt slutte med sjokopålegg..Boller kutta vi ut, nettopp pga forstoppelse. Men han drikker saft i stedet for melk eller vann,- det er det eneste jeg har litt dårlig samvittighet for.....Men uten det så drikker han for lite, og vi fikk full forstoppelse. TEnner er også rene, pene, hele og ikke tegn til hverken syreskader eller for mye sukker....

Men nå kan det jo hende at netopp det med safta blir for mye, eller at han må holdes HELT unna når vi har kaffe gjester som får kjeks ol....Og bli strikte på kun godt fredagsKVELD og lørdagKVELD.....

ja, ja..Skal sjekke opp avføring først, også avvente og se, som sagt. Ingen andre har merket noe. Mannen merket det for to netter siden da han gikk for å gi ham nattanuss.....Men hverken før eller senre...Men nå er det jeg som har luktesansen her i familien da :o)

TAkker for tips..FOr kommer til å avvente litt,- også evt prøve kutte ut litt av sukkere i maten,

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

har han store mandler, saa kommer det lett streptokokk kolonier der som produserer lukt.

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

dette kan du egenlig se selv, dersom det er klumper eller hvite prikker paa mandlene. guttent trenger ikke noedvendigvis ha voldr i halsen eller noe. Jeg vel ikke hva ellers.. ta han en tur til legen for en undersoekelse, og laer han aa bruke munnskyllevann etter pussing (listerine for kids.. ikke for voksne, det er for sterkt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...