Gå til innhold

Bekymret 3 gangs mor!


chic

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg er i uke 16 nå men kjenner ikke noe liv. Begynner å lure på om det i det hele tatt er liv der inne. Kjente noen små bevegelser i uke 11 men ingen ting etter det. Når kjente dere liv? Jeg har hørt at man kan kjenne liv tidligere etter hver graviditet og ihvertfall da man er 3 gangs. Har ikke vært hos jordmor eller ul ennå så nå er j spent. Jeg har prøvd å legge meg ned på ryggen og trykke på magen for å kjenne etter om d er liv men selv ikke da kjenner j noe. Jeg har ei datter på 7 mnd fra før så tror j rett og slett ikke har tid til å kjenne etter. Sikkert ingen ting å bekymre seg for men tankene flyr alikevel. Syns d er rart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikkje rart i det heile tatt. Er omtrent like langt på veg som deg og 3.gangs. Kjenner liv innimellom, men ikkje kvar dag. Kan gå lenge mellom kvar gang og. Så du kan ta det med ro. Normalt kjenner ein ikkje liv før rundt veke 20. Men, fleirgangsfødande kan kjenne liv før det, men det er ikkje dermed sagt at ein skal gjere det.

 

Eg har allereie vert 2 ganger til kontroll hos lege. Første gangen så leiter ein ikkje etter hjertelyden, for da er sjangene ganske så store at ein ikkje finner den. Men, når ein er rundt 26 veker så skal ein kunne høyre hjertelyden sidan da har livmora kome opp av bekkenet.

 

Lykke til. Det går nok bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns heller ikke det er noe rart. Er også tredjegangs, 16 uker på vei, og kjenner ikke noe liv. Men så har jeg hatt foranliggende morkake to ganger før, så kanskje jeg har det denne gang også. Da går det som oftest lenger før man kjenner liv. :-) Kanskje det samme er tilfelle med deg?

Har forøvrig vært på kontroll nettopp, og da hørte jeg klar og tydelig hjertelyd, så det er iallfall noen der inne. :-) Utenom det, og at jeg ikke har mensen, merker jeg ikke at jeg er gravid i det hele tatt. Ikke kvalm, ingen mage og ingen vektøkning ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja d kan hende at morkaka ligger foran for slik var d m første barnet. Skal til JM neste torsd. Så blir spennende å høre om fosterlyden er der. Jeg har lagt på meg noe og hat fått mage, så d må da være greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...