Gå til innhold

Hvor ønsker dere fødeplass? Noen som har født på Rikshospitalet, Oslo?


LotteM

Anbefalte innlegg

Hei alle heldige jenter:)

 

Vi venter vårt første barn..i uke 12 nå - termin 1 april. Jeg har allerede fått fødeplass på Rikshospitalet grunnet en annen sykdom jeg har.

 

Er det noen som har erfaring med kvinneklinikken der? Positive/negative?

Hvor ønsker dere andre å føde? Og hvorfor..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jeg skal føde på Bærum.

Gjorde det sist også og var veldig fornøyd.Det er en liten og veldig hyggelig fødeavdeling de har der.

 

Men de er fantastisk flinke på riksen også, ble sendt dit et døgn sist pga de ønsket å sjekke opp noen ting med prinsessen (alt var i skjønneste orden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt rikshospitalet, Hvor lang tid tar det før man får svar? Litt over en uke siden fastlegen søkte.

 

Jobber selv tett i kontakt med føden på riksen, og det er der alle problem fødslene er. Så går noe litt galt er det der de takler det for å si det sånn.

Spurte fastelegen deres om andre valg?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til Ullevål. Jordmor mente at det var lurt å søke tidlig siden april er en travel måned, så jeg har allerede fått plass.

 

Jeg har ikke noe erfaring med noen steder i Oslo, jeg er ikke herfra heller, så jeg kjenner ikke noen som kunne gi meg råd.

 

Leste på nett om andres erfaringer og tenkte en del på smertelindring/hva slags fødsel jeg ønsker (Ikke at det kan planlegges så nøye da). Fant ut at Ullevål ser ut til å passe meg fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med fødeplass!!..både her og der:)

 

Jeg var på kontroll for første gang på Riksen i dag. Det gikk veldig fint og veldig hyggelige mennesker. Fikk også se krabaten:):):) så vidt..legen sa hun/han beveget seg mye og hadde gode hjerteslag!! Veldig kos og stas!!

 

Alle kommer nok til å bli tatt godt vare på uansett hvor fødeplassen blir! (hvis man har søkt fødeplass og enda ikke fått svar kan man jo forsøke å ringe sykehuset - de kan som regel raskt finne ut om du er i systemet der)

 

Tvi tvi så lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte på Ullevål sist. Hyggelig på fødeavdelingen, men veldig upersonlig med en gang man blir flyttet over på pasienthotellet. Dessuten var det tidlig i juli, været var veldig varmt og lite gjennomtrekk/lufting på hotellet. Frister ikke til gjentagelse, så denne gangen har jeg valgt Ahus. Fortsatt ikke fått noe svar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal føde i Trondheim,noe jeg gjorde for 5 år sia og,men e ikke fornøyd med hjelpa der. Var endel sure jordmødre,noe æ e meget misfornøyd med. Dem har ikke lov til det,kun vi fødende som har lov å være sure og fly forbanna da. Ikke sant:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født to barn på Riksen og er full av lovord. Skal også føde der for tredje gang i midten av april. Utrolig hyggelige jordmødre og på barsel er det de søteste barnepleierne du kan tenke deg. De gir utmerket service til mammaene. Jeg følte meg som ei prinsesse med den gode oppfølgingen. Hadde dessuten ammeproblemer med førstemann og ammepoliklinikken ble redningen min. Der slipper kun de som har født på Riksen til. Regner med at du også vil bli fornøyd! Det eneste minus er selvsagt at du mest sannsynlig må dele rom med ei anna, og da kan det bli lite nattesøvn. Jeg tok propper i ørene og lot barnepleierne ta seg av barna de første døgna slik at jeg kom meg etter fødselen. Det gjorde underverker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i uke 11 og søkte om plass på Ullevål allerede i uke 7, siden legen sa det fort kan bli fullt og man risikerer da å få plass i Drammen eller Fredrikstad (!!??). Skjønner ikke helt hvordan de kan si at det blir fult når babyen gjerne ikke kommer på termindato, men jeg søkte for sikkerhetsskyld og fikk plass. Er førstegangs og har liten formening om hvilke sykehus som er "bedre" enn andre, men Ullevål er vel like bra som noe annet :)

 

Har fått innkalling til UL i uke 18, og vi venter spent på at ukene skal fly av gårde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...