Anonym bruker Skrevet 15. september 2010 #1 Skrevet 15. september 2010 Kan man bli sykemeldt pga mistrivsel på jobb? Altså når arbeidsgiver ikke gjør noe med problemet.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2010 #2 Skrevet 15. september 2010 Du er jo ikke syk om du mistrives...? Da må du jo bare forsøke å finne en annen jobb, som du trives i...
Anonym bruker Skrevet 15. september 2010 #3 Skrevet 15. september 2010 Hvis jobben gjør deg deprimert kan du få sykemelding for det.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2010 #4 Skrevet 15. september 2010 Hvis du vantrives så ille at det går ut over helsa så. Men bør du ikke først gå tjenestevei med dette? Medarbeidersamtale, fagforening...?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #5 Skrevet 16. september 2010 Han har vært til flere medarbeidersamtaler, de gjør ikke noe med saken. Ikke bare å finne ny jobb heller. Er en privat bedrift, ingen er organisert. Han er på grensen til deprisjon, gruer seg hver dag til jobb.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #6 Skrevet 16. september 2010 En sykemelding sier noe om ens arbeidsevne. At man av en eller annen grunn ikke liker seg på jobb er ikke det samme som at man ikke kan jobbe,er syk og skal ha sykemelding!!!! Om du ikke liker deg får du finne en annen jobb....
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #7 Skrevet 16. september 2010 Han liker egentlig jobben sin, men arbeidsforholdene har ikke blitt lagt til rette for at han kan gjøre den jobben han vil gjøre, etter at de flyttet til nye lokaler. De har klaget og klaget uten at ledelsen gjør noe med problemet.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #8 Skrevet 16. september 2010 ja, du kan få sykemelding på grunnlag av mistrivsel - mistrivsel i seg selv kan utløse både depresjon og angst. Allikevel bør det være av en såpass karakter at det går ut over dagliglivet ditt. Og til dere andre som rakker ned på dette innlegget: Skjerp dere! Om ungen deres hadde blitt utsatt for psykisk mobbing hadde dere ikke bytta skole tvert, men faktisk prøvd å løse opp i situasjonen med å involvere nødvendige parter. Det gagner ingen å innse "nederlaget" med å ta letteste veien ut..det blir som å ri på en hest det..faller du av skal du sette deg på igjen..om ikke, skal du være redd for å falle av resten av livet slik at du ikke tør å ri mer?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #9 Skrevet 16. september 2010 Det er jo ikke bestandig man kan ordne det sån at alle kan gjøre den jobben de vill gjøre. Noen må gjøre de kjedelige jobbene også. Jeg vet ikke hva konkret det er som er feil på denne bedriften, men det er en del arbeidstagere som glemmer at de har tatt en jobb for å gjøre det bedrifte har behov for. Hvis man ikke liker seg er det bedre å søke nye jobber enn å bli sykmeldt.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #10 Skrevet 16. september 2010 Han er en av de best betalte, de er helt avghengige av ham, han var med å lage systemet til bedriften. Han har ikke lyst å slutte heller. Jeg sier han må true med at han sier opp, fordi de er helt avhengige av ham, og da kanskje gjør noe med saken.. men han mener at de ikke kommer til å gjøre noe.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #11 Skrevet 16. september 2010 For meg er det helt innlysende at når jeg ikke trives et sted, må jeg finne et sted jeg trives. Så enkelt og så vanskelig.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #12 Skrevet 16. september 2010 Nå trives han jo i jobben sin, han gjør det han ånder for, men får ikke gjort den jobben han skal gjøre fordi bedriften ikke legger til rette for at han skal få gjort en ordentlig jobb. Det er tydeligvis viktigere å spare penger, enn at de ansatte gjør jobben sin. Ingen i den avdelingen får gjort en dritt... og bedriften forstår det ikke. Men han kommer nok til å gjøre noe med det.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #13 Skrevet 16. september 2010 Hvis han mistrives så sterkt, er han bare nødt til å be om en samtale med lederen og ta opp problemene. Hvis han ikke gir ordentlig uttrykk for det han mener, har han ikke sjans til å få det til å fungere. Som et dårlig forhold. Men hvis ikke det fungerer, da har han ihverfall prøvd, og bør finne seg noe annet. Sykemelde seg synes jeg er dumt, med mindre det virkelig er nødvendig.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #14 Skrevet 16. september 2010 Takk for innspill. Var bare ett spørsmål.. verken han eller jeg pleier å sykemelde oss, men han er veldig fortvilet nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå