Gå til innhold

Hva anbefaler DU?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe meg en mobil, en touchtelefon.

Hvilken skal jeg velge? Jeg skal ikke kjøpe Iphone fordi den er for dyr mtp abonnomentet på telefonen. Samboeren min har sjekket opp rundt det. Litt lei meg for det, for jeg hadde veldig lyst på Iphone.

Hva skal jeg så ta? Prisen må max være på 1600 kroner og abm kan som sagt ikke være så dyrt siden jeg ringer mye.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig, touch telefoner suger.

Har iphone og etter den kom i hus, har jeg ikke giddet å skrive melding, er altfor tungvindt mtp tastene.

Og hva skal jeg med en mobil som er en mini pc, jeg som kun bruker den til å ringe med?

Savner min gamle gode sony ericsson :(

Skrevet

HTC Desire, kanskje, er ikke det en testvinner?

Jeg skjønner ikke greia med disse svære kolossene av noen mobiltelefoner som man kan gå og trykke på hele tiden, da jeg var ung var det kulest å ha den minste mobilen.. Gubben har spurt om han skal kjøpe en iPhone til meg i USA, der koster de visstnok ca 12-1300,- men jeg har takket pent nei, jeg greier meg fint med min gode gamle Sony Ericsson! :)

Skrevet

Jeg anbefaler deg å gå inn på tele2.no.

Der har de mye forskjellige mobiler og billige abonnementer.

Vi har tele2, og sånn fri familie-ting, og vi ringer og sender mld mye. Vi har likevel ikke mer enn ca 4-500 kroner i mnd på to mobiler.

Skrevet

Sjekk ut amobil.no, der er det utfyllende anmeldelser av stort sett alle mobiler som har kommet de siste 8 årene. Anbefaler IKKE å kjøpe gjennom mobiloperatør, da de mobilene fort blir veldig dyre. Unntaket er om du har et superbillig abn fra før av som du vil beholde, da kan du evt knyte en binding opp mot det, om din operatør har drømmetelefonen.

Om du skal se etter touch, se etter en mobil med berøringsskjerm. Touch er en samlebetegnelse på to måter å kommunisere med skjermen, enten trykkfølsom, der man må bruke kraft, og man like gjerne kan skrive med en penn, og berøring, der skjermen reagerer på berøring av hud (din finger og ingenting annet). Berøring gjør at du feks kan ha tlf i lomma uten fare for at en knekk i buksa "tar av" når det ringer. Menyer og tasteoppsett på en berøringsskjerm er også lettere å bruke pga det ikke er medregnet at man skal bruke penn eller negel.

Husker ikke prisene nøyaktig, men Sony Ericson Xperia Mini er å anbefale, den har alt, pakket inn i et elegant ytre. Det er ingen eksperttelefon, men du får mer enn du betaler for (1500-2000). HTC Desire er fortsatt på topp, men noe dyrere (jeg har den og er meget fornøyd, man kan gjøre alt med den). Den må du ut med bortimot 3000 for, men den er fortsatt billigere enn iphone, og kan brukes til mye mer.

Skrevet

Hjertelig takk for gode tips, kjempe takknemlig. :)

Hi

Skrevet

Her i huset har vi xperia x10, xperia x2, xperia 10 mini og xperia x10 mini pro.

Det aller aller beste er mini-serien og best er mini pro. Angrer som bare det på min svære x10.

x10 og x2 er også trege i forhold til miniserien.

Det kjekke er at de er passe billige , rundt 2800 kr (sikkert billigere på nett), men det beste er at man skrive melding på gamlemåten (ihvertfall mini pro). Akkurat som touchfrie telefoner.

Og det savner jeg virkelig. Det tar mye lengre tid å skrive melding og man taster lett feil bokstav. Ganske irriterende hele greia.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...