Gå til innhold

Sitter her med et dilemma angående ny jobb og sykefravær


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Begynte i ny jobb for ikke mange ukene siden. Siden jeg var ny i jobb har min samboer vært hjemme de dagene sønnen vår har vært syk (og det har blitt en del dager siden han nylig er begynt i barnehage).

På mandag og tirsdag denne uka var jeg hjemme fra jobb pga egen sykdom. Og idag er jammen sønnen vår blitt syk igjen med diarè og over 39 i feber. Siden samboeren min har brukt opp nesten alle sykt-barn dagene føler jeg at jeg bør bli hjemme med sønnen vår imorgen. Men det er nesten slik at jeg gruer meg for å ringe jobben å fortelle at jeg må bli hjemme, igjen...

Huff...

Selv om samboer har et par dager igjen av disse sykt-barn dagene, så har han en jobb hvor ting "hoper seg opp" når han er borte, fordi han er alene om denne stillingen, så ingen andre gjør jobben hans når han ikke er der. Såklart blir det ordna i ferier og over lengre fraværperioder, men ikke når han er borte kun en dag eller to sammenhengende.

Problemet nå er at han har vært såpass mye borte i det siste at han har masse ting som venter på jobben,så det beste hadde vært om jeg var hjemme imorgen.

Men vil en arbeidsgiver ha forståelse for dette tro? Føler jeg/vi sitter her med et kjempedilemma. Jeg vil jo ikke gjøre dårlig inntrykk på den nye arbeidsplassen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja, det er sånn der er å være småbarnsforeldre i barnehagestartfasen. Det er klart at mannen din ikke kan ta alle syktbarndagene og du ingen, det blir ikke riktig det heller, så det har helt sikkert arb.giver forståelse for. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...