Gå til innhold

Svigermorbesøk...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Uff, nå er jeg lei. Har hatt svigermor på besøk 5 dager og det er en prøvelse. Hun er forsåvidt hyggelig og vi har en grei tone oss imellom, men ikke noe nært forhold. Det som er problemet er at hun alltid gjentar seg selv. Og da mener jeg at hun gjentar akkurat det samme som hun sa forrige gang hun var på besøk! Og gangen før der igjen også!

 

Hun kommenterer hvorfor vi ikke har gardiner, jeg forklarer det samme som jeg har sagt tidligere, så holder hun en lang monolog om gardiner... Hun kommenterer hvordan vi lager barnemat, jeg svarer det samme som sist, osv. Hun forteller de samme historiene som jeg har hørt minst 5 ganger tidligere, jeg ler på de rette plassene. Jeg forsøker selvsagt bringe andre temaer inn på banen, men med dårlig hell.

 

Jeg greier ikke mobilisere hverken interesse eller entusiasme til samtalene våre. Hvordan takler dere personer som dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slitsomt. Du må nok bare overleve. Og så kan du jo hinte forsiktig om at "ja, det husker jeg du fortalte" og "dette har vi snakket om før, egentlig, men jeg skjønner hva du mener" og så videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...