Gå til innhold

Gutten min på et år har begynt å bite.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg sier nei og holder han unna slik at han ikke får bite, men han synes det bare er morsomt. Hvis jeg blir streng så begynner han å gråte, virker som om han blir veldig lei seg, uten at han skjønner hvorfor jeg blir streng.

 

Nå er jeg redd han skal begynne med dette i barnehagen også, og vil helst få han til å slutte med dette først som sist.

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må fortsette å være streng, og ikke trøste om han begynner å gråte av å få nei. Heller forsøke å avlede oppmerksomheten over på noe helt annet, etter å ha sagt nei strengt. Mye bedre at mammaen hans sier strengt nei, enn at andre unger blir bitt og tar igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min bet også litt i den alderen, men det var bare meg det gikk ut over. Sa bestemt nei, det er vondt. Og om han ikke hørte prøvde jeg å avlede, hjalp ikke det heller flyttet jeg meg fra situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også en gutt som var en "biter" da han var året. Jag gjorde som deg, sa nei og tok han vekk fra situasjonen. Enten så lo han av meg og prøvde igjen eller så begynte han å gråte. Da han begynte i barnehagen så sa jeg ifra til de ansatte slik at de var klar over det. Etter han hadde vært i bhg en ukes tid spurte jeg hvordan det gikk med bitingen da de ikke hadde sagt noe. Men han bet ingen av de andre barna ble jeg fortalt, og kort tid etterpå sluttet han med dette på meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

 

Det virker ikke som om jeg når helt fram, enten så er det veldig morsomt, eller så er det sår gråt. Det virker som han blir veldig utrygg når jeg er steng, det er han jo ikke vant til at jeg er, og det virker ikke som om han klarer å sette dette i sammenheng med at han biter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik gjorde småen her og ein periode. Det var mest for å få oppmerksomheit, og skjedde som regel når han var trøtt eller frustrert. Det var berre meg og faren dette gjekk ut over. Han er slik at det gjerne er moro å gjenta ting dersom me seier "nei", så her var taktikken å setje han frå seg på golvet (skjedde mest når me heldt han) og ignorere han ei lita stund. No er han 15 mnd og har ikkje gjort dette på lenge. Eg trur det er ein periode mange er gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillebror biter meg i armen, og sin tvillingsøster i foten.

Jeg sier nei, han setter seg da på rompa sender meg et stygt blikk, og begynner å gråte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...