Gå til innhold

Når mor nekter far samvær


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

En bekjent av meg blir nektet å treffe sin datter. Han har vært runder med advokat og har fått rettslig samvær, men barnets mor nekter ham fortsatt å ha kontakt med barnet. (Hun er 7 år) Han kan jo ikke ta barnet med seg med makt heller.

Moren får dagbøter, men siden hun ikke har inntekt blir ikke disse betalt eller fulgt opp.

 

Han er ganske fortvilet og har forsøkt å oppsøke datteren på skolen, men hun løper fra ham i redsel for hva moren skal si om hun får greie på at hun har hatt kontakt med faren sin.

 

Er det noe han kan gjøre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Saksøke henne og kreve hovedomsorgen, noe han kan få, hvis det er eneste måten for han å se barnet sitt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han burde ringe og spørre familievernkontor eller barnevernet. Så lenge han har vært runden i retten burde han jo ikke ha noen problemer med å få treffe datteren.

 

Hva sier advokaten hans forresten?

 

Jeg vet at advokaten jeg jobbet for en tid var med en av sine klienter for å hente avkommet til samvær. Vet ikke om det er vanlig praksis, men hun lagde ikke det sedvanlige hentehelvetet med advokaten hans tilstede hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...