Gå til innhold

Fikk rett og slett sjokk i dag!!!!


happy mama

Anbefalte innlegg

En kollega av meg er langtidssykmeldt pga av ryggen. Hun fortalte til meg i dag at lederen vår ville være med henne til neste lege time.. Dette er vel ikke lov??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, vet ikke om det er lov, men det virker som en veldig mistenksom leder!

Så fremst at det ikke er meget stor grunn til å mistro både kollegaen og ikke minst legens syn på saken høres det horribelt ut.

 

Og når jeg tenker meg om så har vel legen taushetsplikt ovenfor sine pasienter, så kan ikke i min villeste fantasi forstå at det er lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke for å høre hva jobben kan gjøre for at hun skal komme raskere tilbake eller delvis eller noe slikt da?

Selv om jeg ville tro at en samtale med sjef, ansatt og nav da var mest naturlig er det mulig dem blander lege inn og... Så lenge hun godtar det så...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble jo formulert litt rart, men arbeidsgiver har krav på et møte med behandlende lege ja. Der er jo for å diskutere restarbeidsevne, tilrettelegging, evt aktiv sykemelding osv.

 

Hun blir jo ikke med på neste legetime, men vil ha et møte med legen tilstede.

 

Arbeidsgiver må jo følge opp langtidssykemeldte med et møte hver 6.uke, på disse møtene han både nav og lege være med for å finne de beste løsningene.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!! Ja, hun gikk med på at lederen skulle komme til neste legetime..Men, som hu sa så føler hun seg jo mistenkeliggjort. Må sies at kommunen jobber hardt med å få ned sykefraværet på de ansatte. Men dette er på grensen syns jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da burde hun forklart sjefen sin hvordan det fungerer - altså å ha et oppfølgingsmøte med NAV og lege tilstede, ikke trappe opp på legekontoret når hun har sin time!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg om jeg var henne ringt legen min og spurt hvordan det var vanlig å gjøre dette. Antagelig vil legen da sette opp en time som er beregnet på arbeidsgiver også vil hun få en ny legetime som er beregnet på bare henne. Er jo to forskjellige ting dette, arbeidsgiver skal ha et møte med arbeidstager som behandlende lege er med på, ikke være med på en legetime. Er en liten forskjell der..

 

Greit for legen også å være forberedt på at det blir et møte med arbeidsgiver og ikke en vanlig legetime.

 

Er arbeidsgiver selv jeg og har vært med på noen sånne møter, har også hatt møter hvor nav har vært med. Det er helt ufarlig og greit, er jo for å prøve hjelpe en tilbake til arbeidslivet. De møtene jeg har vært med på har vært i en vennskapelig og forståelsesfull tone, ikke noe mistenkeliggjøring i det hele tatt. Men arbeidsgiver er forpliktet etter loven å følge opp den sykemeldte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...