Gå til innhold

Noen med tospråkelige barn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min største og mi minste er like gode i begge språk, mens den miderste forstår alt som blir sagt på begge, men svarer tilbake kun på norsk. Her er det spansk og norsk. Jeg snakker kun spansk til de, og ellers hører de jo norsk rundt seg overalt.

 

Alle mine 3 har vært veldig tidlig ute med å snakke. Den miderste som ikke vil snakke spansk snakker kav bokmål og det er fascinerende med tanke på at vi bor i Trøndelag :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i Norge, og mannen min er engelsk. Han snakker mer eller mindre kun engelsk til barna, og vi to snakker også engelsk sammen hjemme. Jeg snakker både engelsk og norsk til barna, men helt klart mest norsk. De går selvfølgelig i norsk barnehage.

 

Kun eldste som snakker, da hun yngste kun er 11 mnd, men eldste jenta vår på tre var tidlig ute med språket fikk vi alltid høre. Hun prater meget bra nå. Fram til noen mnd siden snakket hun aller mest på norsk, men forstod alt på engelsk. Var vi i England over en periode switchet hun ganske mye til engelsk. For noen mnd siden begynte hun å snakke MYE mer engelsk her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...