Gå til innhold

Usikker tid- men det går bra:)


vår-lalala-vår

Anbefalte innlegg

I følge statistikken går det jo bra med 85% av alle svangerskap:) Så da burde man jo egentlig kjenne seg mer trygg enn utrygg, men både i og utenfor dette forumet kjennes det ut som det er så mange som desverre har opplevd SA. Det er trist å høre, men alikevel så flott å se at dere har blitt gravide igjen:) Ekstra gratulerer!!

Selv er jeg gravid for første gang og er nå i uke 7. Jeg tenker på graviditeten hele tiden, men er litt redd for å glede meg alt for mye.

Konklusjonen får kanskje bli at vi skal være lykkelige for at vi kan få barn og bare krysse fingre og tær for at det blir mange søte babyer i mai:)

lj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg vil bare si at er enig med deg :-) Det går jo helst bra, jeg liker å tro at de aller fleste svangerskap fører til fullbårne, friske barn! Fokuset her inne på disse sidene er ofte veldig negativt, jeg tipper det er fordi folk er her pga et stort behov for å snakke om det som har skjedd. Dermed er kanskje flertallet som er her de som faktisk HAR mistet. Så leser alle vi andre disse triste historiene og blir livredde sjøl. (Jeg får alltid kjeft av venninna mi for at jeg leser her inne, det er jo utvilsomt mye hysteri her!!)

 

Men at det er "vanlig" å miste kan man kanskje si, men jeg tror det er fordi vi finner ut så aaaaltfor tidlig at vi er blitt gravide, fordi testene man får kjøpt er så hyperfølsomme! Dermed vet vi at vi er gravide nesten før kroppen vet det, og når det går galt skulle vi egentlig ikke ha visst noe annet enn at mensen kom litt sent.

 

Så jeg synes at vi som er så heldige å ha blitt gravide, skal nyte det og prøve å ikke bekymre oss altfor mye inntil det motsatte er bevist!!! Det hjelper ingenting å tro og frykte at det går galt, for da har du en ganske tung tid foran deg :-p Så lenge du ikke "føler" eller merker at noe er galt, er det helt sikkert ikke det heller!

 

Så kos deg med "marken" i magen og nyt hver dag! (Eller som meg, hver dag er et ork både på den ene og den andre måten pga trøtthet, kvalme, oppblåsthet og vonde pupper...)

 

Lykke til :-))

p.s. Jeg er også i uke 7!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...