Gå til innhold

Vanskelig å få jobb?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sånn helt generelt. Søkte du mange plasser før du fikk jobb? Gruer meg så veldig til jeg er ferdig med praksistiden, og ut i den vide verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Jeg syns det. Men det kommer jo an på hvor du bor, hva du er utdannet som og masse annet.

 

Jeg har søkt mellom 25 og 30 jobber denne gangen og er fremdeles ledig.

 

Fikk et tilbud, men de krevde veldig mye og kunne gi veldig lav stillingsprosent tilbake, så da ville ikke det fungert for familien her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21.07 du spør?

 

Jeg har 4-5 år med universitet og høgskole, samfunnsfag + administrasjonsfag. Har jobbet en del som miljøarbeider, som saksbehandler i offentlige etater og som personalkonsulent bl.a.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var så vanskelig og at jeg ville ende opp med å være arbeidssøker i lang tid, men jeg søkte vell på 6 jobber samtidig og fikk jobbtilbud på 4 av dem, så jeg var jo helt overveldet av det hele igrunnen. Men jeg tror jeg var veldig heldig med de jobbene som var utlyst på det tidspunktet, også kom jeg veldig godt overens med alle intervjuholderne, så det var mange heldige sammentreff også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanskelig å svare generelt på det da, det er jo noen yrker det alltid mangler folk i mens andre er i en bransje det er vanskelig å få jobb i..

 

Jeg har ikke hatt problemer med å få jobb, men har jobbet med mye rart også da. Alt fra barnehageassistent til å lage flymat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kan regnskap så vil du ikke ha store problemer med å få deg jobb nei. Det er et stort behov etter regnskapskyndige folk, Ta kontakt med Manpower, Kelly, Bjørg Fjell eller andre vikarbyråer så skal jeg love deg du får jobb før du har lagt på røret (nesten) :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg er jo bare i startfasen. Har jo bare ført fakturaer, avstemt bank o.l. Har ikke gjort det altfor store, men jeg vet jo litt om diverse kontoer, MVA, periodisering osv.

 

Men man må jo ha bachelor for å kunne være autorisert. Er vel ingen som vil ha en ansatt som bare kan ta det letteste lengre?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker ikke om autoriserte regnskapsførere. Snakker om regnskapsmedarbeidere - som greier å føre fakturaer inn i riktig post, og vet forskjell på debet og kredit. Lett regnskap. Det er et STORT behov for disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du letter mitt hjerte, 21.26 :)

 

Jeg tenker jo at de fleste vil ha helt selvstendige regnskapsførere hehe.

Jeg håper virkelig at jeg klarer å "selge" meg godt nok når jeg skal i løvens hule.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21:36 her.

 

Det greier du fint - å selge deg selv.

 

Som jeg har sagt; ta kontakt med vikarbyråer, det er mange firmaer rundt omkring som trenger noen som kan ta seg av det "enkle" regnskapet, samt gjøre andre ting som resepsjon, sekretær, arkiv osv.

 

Dette går bra skal du se :o) Krysser fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...