Gå til innhold

Disse herliche antistoffene i morsmelka


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

De kommer vel først dersom jeg er syk?? De få gangene jeg er stk er når mini har smittet meg.. Vil han egentlig være mer syk om jeg slutter amme han? (han er ett år btw).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du må bare slutte å amme ellers blir han gørrsyk, he he ;)

Du overfører vel de antistoffene du har i kroppen din fra før og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har antistoffer i blodet ditt hele tiden. Noen har du hele livet (de sykdommene du bare får en gang og deretter er immun mot for alltid) og noen har du noen måneder eller år før kroppen din slutter å produsere dem. Du danner antistoffer mot mikroorganismer du ikke engang visste at du hadde vært i kontakt med.

 

Men det er ikke dermed sagt at ungen din vil være mer syk dersom du slutter å amme nå. For det første har jo hans eget imunforsvar fått bygd seg opp og er sannsynligvis helt i stand til å ta seg av ham på egenhånd. :) og for det andre så finnes det mange barn som kun får flaske fra fødselen og de er ikke nødvendigvis noe sykere enn andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på å evaluere ammingen. Har problemer med underlivet etter fødsel, og trenger vite om det forsvinner når jeg slutter amme eller om jeg må få litt hjelp. Men så tenker jeg litt på om mini kanskje har godt av noen flere måneder med morsmelk. Eller så er det det st jeg ikke vil slutte amme enda.. Mini tror jeg ikke kommer til å savne det så veldig.

 

Valgets kval..

(hi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...