Gå til innhold

Barnet mitt på 27 mnd snakker i 6og 7-ords setninger med riktig setningsoppbygning. Er det spesielt tidlig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alt er normalt tror jeg. Min datter snakket tidlig, mens min bonusdatter som fyller 3 år nå i oktober først begynte å si to-tre ords setninger i sommer, Begge disse var visst innenfor normalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min gutt blir 2 år i slutten av neste måned og han snakker også 6 og 7 ords setninger. han setter dem sammen selv og lager nye stadig, så det er ikke bare innøvde fraser. så jeg tror det er helt vanlig. Min er heldig for han har en storebror som er ett år eldre, så han har lært såååå mye av han. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da veldig bra! De "skal" vel snakke i 3-4 ords setninger ved 3 år. Men selvsagt ikke et unikum selv om hun snakker bra, DIBpolitiet får jo de fleste stolte mødre ned på jorda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, min sønn på 58 måneder gjorde også det da han var 26-27 måneder. Han er naturligvis fantastisk begavet, og ligger an til å få nobels litteraturpris i år. Juhu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DIB politiet er stadig ute ja.

Jeg husker ikke så lenge tilbake hva gutten min gjorde, men helsesøster sa at de skulle ha to sammenhengende ord ved 2 år.

 

Så vær stolt av barnet ditt du:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hadde ca 6-7 ords setninger da han var ca to år. Nå er han 2,5 og setter sammen setninger på ca 12-13 ord. Jeg tror det er innenfor det normale, men jeg har ikke møtt noen på samme alder som snakker bedre. Han snakker ikke helt tydelig og bøyer ikke alle verb riktig, men har veldig bra ordforråd og setningsbygging. Min er også sent ute motorisk. Jeg har inntrykk av at det normale på den alderen spenner seg fra 2-3 ords setninger til lange avhandlinger. Men det betyr ikke at du ikke har grunn til å være stolt av barnet ditt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jente på 26 mnd. har snakket det ei stund, og på 2 språk. Var også VELDIG tidlig ute motorisk. Men har aldri tenkt over om det er tidlig eller ei, det har vært hennes læringskurve.

 

Vær stolt over barnet ditt du - uansett :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er litt tidleg ja. Ungane "skal" lage 2-ordssetningar ved 24 mnd. Eldstebarnet her i huset var og tidleg og sa til helsesøster på 2-årskontrollen (dagen før 2-årsdagen) "Eg kan klatre opp på seilebanen!", ho blei litt paff :o)

 

Lillesøster laga så vidt 2-ordssetningar ved 24 mnd, men ved 2 år og 3 mnd presterte ho å komme med "Ikkje løv tisse mamma sin, pappa sin dyne!", så utviklinga gjekk veldig kjapt frå 2 år. No er ho 2 år og 10 mnd og snakkar veldig bra.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...