Gå til innhold

Jeg syns Eliah er så fint navn! Hva syns dere?


Jønimi

Anbefalte innlegg

Navnet betyr: Jahwe er min Gud, altså bibelsk betydning.

 

Storebror heter Noah :)

 

Liker også Rebecca, som betyr hun som holder løfte.

Og Sarah som betyr prinsesse!

 

Syns dere dette er fine alterntiver til Noah?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, synes Eliah er kjempefint! Men bare vær klar over at det nå finnes veldig mange med navnet Elias for tida. (Ikke helt det samme, men ganske likt)

 

Om jeg forstår deg rett så ser du både etter jente og guttenavn? Sarah har vært veldig populært i lang tid, så det er nok mange små jenter som vil ha akkurat dette navnet. Rebecca er mindre brukt.

 

Jeg hadde tenkt å ha bibelske navn til mine barn, men så ble jo slike navn plutselig veldig populært!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jo, vi ser etter begge kjønn :) Var på 2. ultralyd i går (uke 31) og klarte å holde oss for å ikke vite. Veldig flinke!

 

Jeg har tenkt litt på Eliah vs. Elias. Det er mange som heter Elias. Jeg vet det vil bli en til i klassen som heter Elias. Men når jeg sier navnene høyt, så syns jeg egentlig ikke de er så like. Det er liksom en annen klang i Eliah. Og Elias har jo en veldig bestemt S som man ikke hører i Eliah. Andre guttenavn vi har tenkt på er Isak og Levi. Men akkurat nå kom de litt i bakgrunnen.

 

Er det mange som heter Sarah altså? Rebecca er favoritten til nå.

 

Hva slags navn har du/dere tenkt på? Har du forslag til andre bibselske jentenavn? Jentene var liksom ikke så fremtredende på den tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...