Gå til innhold

Noen som i det hele tatt føler seg energiske og har overskudd etter endt arbeidsdag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er sjeldent jeg hvertfall. Har jo den oppfatning at det er slik for mange, hvertfall de av mine venninner jeg har snakket med det om.

Jeg jobber 100 % og er alene med to barn. Har ingen familie i nærheten og de er sjelden hos sin far ( som også bor langt unna). Det er ikke det at jeg har så stort behov for alenetid eller gjøre andre ting, den tiden jeg har utenom jobb vil jeg helst tilbringe med barna.

 

Jobber 8-16 i en jobb som krever mye av meg, både fysisk og psykisk. Henter ungene, handler, lager mat, rydder osv. Er egentlig helt skutt når jeg drar fra jobben og presser meg til å gjøre de hverdagslige tingene. Har ganske gode rutiner også og det er sjeldent kaos. Men jeg er så sliiiten, det har ingenting med at jeg ikke trives på jobb å gjøre, godt arbeidsmiljø og jeg liker jobben min godt. Ofte når barna har lagt seg er jeg helt kvalm og orker ikke ta tlf om venner eller familie ringer, ligger som et slakt på sofaen.

 

Jeg sover 8 timer om natten og trener pilates hjemme. Ellers blir det lite trening pga jeg har ungene så og si hele tiden. Det skal sies at jeg er superperfeksjonistisk både i jobben og hjemme, prøver å øve meg litt på å la ting ligge.

 

Hvordan er hverdagen deres? Og har dere noen gode råd for å få mer overskudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synd å høre at du føler deg så sliten, men jeg tror nok det gjelder mange. Men i motsetning til deg så føler jeg meg faktisk nesten aldri sliten. Har en veldig krevende jobb og jobber en del overtid, det går i perioder men av og til er det opp mot 55 timer i uka. Allikevel føler jeg meg ikke sliten. Har mann i hus da, som tar sin tørn hjemme, og bare 1 barn.

 

Jeg tror det handler mye om kosthold for min del. Jeg er veldig nøye med å spise de næringsstoffene kroppen trenger og dropper mye 'vanlig' mat. Jeg lager nesten all mat (unntatt pålegg) fra bunnen for å få så ren mat som mulig, uten tilsetningsstoffer, sukker, mel, salt og masse annen fyllmasse de putter i ferdigproduktene. Jeg begrenser inntaket av karbohydrater ganske mye. Dvs produkter med fint hvetemel, sukker, ris, pasta og poteter. Det fører til at jeg i stedet spiser annen mat som gir kroppen min masse næringsstoffer som den trenger!

 

Jeg vil råde deg til å kjøpe/låne noen gode bøker om kosthold for å lære litt og få litt inspirasjon. Kroppen fungerer mye bedre når den får de næringsstoffene den trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...