Gå til innhold

Kan 4 åringen din å tegne?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Altså motiver ol. ? Min datter kunne tegne mennesker, blomster og slike ting da hun var 4 år ( hvertfall noe som lignet litt da). Men gutten min som er 4 år tegner absolutt ingenting som ligner noe, bare rabbel, streker og noen ganger rundinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Datteren min kunne skrive navnet sitt som treåring, og tegnet forståelige tegninger fra samme alder. Men først som fem åring kom det mer detaljer, som fem fingre, nese og ører. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min forklarer også hva han tegner, " se flyet jeg har tegnet" osv, umulig for meg å tolke om han ikke forteller hva det er for å si det sånn, hehe.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt har akkurat fylt 4 år, og for bare få uker siden tegnet han bare rabbel som jeg ikke skjønte noe av.

 

Satt ved siden av han en dag, og han sa at han skulle tegne mamma. Så jeg spurte: Hvor er armene til mamma? osv, og plutselig kom verdens fineste hodefoting. Nå tenger han meget detaljert, bestefar med skjegg og briller og pus med følehorn.

 

Satser på kunstnerskole her om noen få år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en gutt på 5 år, og han kan ikke tegne. Han har akkurat begynt i førskolegruppa i barnehagen, og der fikk de i oppgave og tegne seg selv og huset sitt. Tegnet en runding til hus og skrev navnet sitt ved siden av. Jeg lurte på om han ikke skulle tegne seg selv - men jeg har da gjort det fikk jeg til svar. Han pekte på navnet han hadde skrevet:) Han liker over hodet ikke å tegne, men er veldig interessert i bokstaver og tall. Kan faktisk de fleste bokstavene allerede. Tror tegning går mye på interesse, og tegne har han aldri hatt lyst til. Kan jo nesten ikke tvinge ham heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter på 4 tegnet bare streker og rabbel som du sier, ble helt fortvilet fordi hun hadde en vennine i barnehagen som kunne tegne utrolig fint.

 

Men nå plutselig for en måned siden (da hun var 4 år og 10 måneder) begynte hun plutselig å tegne fantastiske og detaljerte tegninger. Hus med trær, gress og regnbuer og skyer. Båt med seil og bølger og en hai. Kom bare helt uten videre.

 

Utrolig søte tegninger, og jeg er lettet. Jeg er ganske flink til å tegne og pappaen hennes er kunstner, så begynte å lure hva som kunne være galt. Men er visst helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tvillinggutter på 4,5 og den ene tegner som bare det; både lastebiler, traktorer, dyr og mennesker og bygninger, mens broren kun tegner krusseduller og sirkler..

 

Store individuelle forskjeller hos barn, det meste er normalt når de er 4 ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de fleste jenter kan tegne og skrive i den alderen. De fleste gutter kan når de er 7-8-9 år..

 

Det er derfor de fleste her inne ønsker seg jenter framfor gutter.. Fordi de tegner nusselige ting tidlig..;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ein gut på 5 år som ikkje kan teikne. Han har derimot akkurat lært seg å skrive forbokstaven sin. Ingen hodefotingar, ingen hus, ingen bilar, berre masse kluss som han kan fortelle er "sjø og fiskar", eller "en vakker regnbue", utan at eg kan sjå nokon samanheng mellom motiv og tittel :D

 

Han har aldri interessert seg for teikning, men eg trur nok det har samanheng med store synsproblem som ikkje blei oppdaga før han var 3 1/2.

 

Lillesøster på snart 3 har så vidt begynt å teikne litt, ho har eitt motiv ho kan, nemlig ei sol (dvs ein "runding" med mange strekar tvers gjennom) :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unger er forskjellige, det blir bare meningsløst å sammenligne :o) Har en som elsker å tegne og er veldig flink, og en som syns tegning er kjedeliiiig og ikke får det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en 3åring som elsker å tegne rabling:-) Hvis han konsenterer seg og gidder, så kan han tegne ting som kan tolkes til å være noe annet enn rabling, men stort sett så gidder han ikke, det er å rable han syns er gøy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...