Gå til innhold

Trenger nødhjelp før jeg blir gaaaal


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gutten min er stuptrøtt og MÅ virkelig sove nå, men han bare snur seg og begynner å gråte heeeele tiden. Kan holde på sånn en time hver kveld. Jeg blir så sliten av dette jeg altså!

Hjelp, noen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis han holder på sånn hver kveld, har du forsøkt å legge han litt tidligere? Hvis de blir overtrøtte kan det være nesten umulig å få de små til å sovne. I morgen kan du prøve å legge han en halvtime før. Det har gjort underverker her iallefall.

 

La han vite at du er i nærheten, gjerne i samme rom eller pusle med ting så han hører deg på utsiden av rommet. Men vær konsekvent, ikke gi etter å ta ham opp eller slikt.

 

Jeg syns fortsatt han er litt liten for å gå mer drastisk til verks som gråtekurer og ligenende. Så små barn trasser ikke.

 

Når du skriver at han snur seg hele tiden, mener du at han legger seg på magen? Det er ikke farlig at han sovner slik, du kan bare snu ham når han sover godt :)

 

Lykke til, var visst ikke så mange konkrete tips her, men..

 

Hilsen den første som svarte deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han gråter ikke når han ligger på rygg, har alltid sovnet av seg selv. Men nå snur han seg rundt på magen og liker ikke sovne inn slik. Jeg tar han ikke opp siden han ikke gråter når jeg legger han på rygg, men må altså inn for å snu han HELE TIDEN.Har prøvd å legge tidligere, men det er helt umulig. Kan gå hvis jeg holder han oppe i maaange timer, men kan jo ikke gjøre det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en sovepose som strappes fast til madrassen, har funket som bare det hjemme hos oss!

Så slipper du at han snur seg rundt hele tiden. Mini roet seg ned lettere i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har han fått mat, blitt skifta på,varm/kald (Sikkert.)

Da er det jo en sjanse for at han er overtrøtt og da kan en tur i vogna hjelpe. Evt ta vogna med inn....

 

Ellers så er jo sjansen for at han har vondt. Vi har/hatt en runde her med en eldre bror som hadde veldig hodepine, oppkast og litt feber. Minstemann ser ut til å ha fått det samme. :(

Vel, på han igjen... Hyling her også. ;)

 

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det høres ut som slitsomme kveldrutiner både for mor og sønn... Det er vel en liten trøst, men det er helt sikkert bare for en periode. Har du prøvd slike poser til senga, aldri prøvd det selv men kanskje verdt et forsøk når det blir et så stort problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis problemet egentlig er at han snur seg på magen og at han ikke får sove sånn, så er løsningen hos oss at jeg holder en hånd på magen hans til han roer seg ned. Noen ganger er det i det han sovner, andre ganger roer han seg så han blir liggende på ryggen en liten stund før han sovner. Jeg holder selvfølgelig ikke hardt, men bare det at jeg har hånda på han gjør at han roer seg en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt flotte rutiner hele veien, har aldri vært noe problem å legge han før. Nå har jeg holdt på en time allerede. Og nå har det bikket over til overtrøtt. Kanskje jeg må prøve en pose, men han blir sinna hvis han ikke får snudd seg rundt. Huff, blir så sliten av dette. Jeg har lov til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...