Gå til innhold

Kan noen vær så snill forklare meg hva jeg skal med statistikk? (mattematikk)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Faget altså? Sannsynlighetsregning på 100 forskjellige måter, og x'er og y'er i hytt og pine.

Greit nok at det er et obligatorisk fag for å få bachelorgraden innen administrasjon og ledelse, men herregud da!

Jeg skjønner ikke bæret av det, og jeg har jo ingen interesse av å ha en "matte-jobb" :-/

 

Sånn... dagens frustrerte fra meg hehe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger det bla for å kunne skjønne noe av forskningsresultater andre har kommet frem til og det er nyttig i de aller fleste jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he! Du MÅ lære det, det står i læreplana di!

Det er mange inne på forumet som tydeligvis ikke trodde de kom til å trenge prosentregning når de gikk på skolen.. Men plutselig når arbeidshverdagen kommer, går virkeligheten opp gitt.. klarer ikke regne ut ca skatt i mnd, eller årsinntekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja de er rett og slett underholdende :-)

Uff ja, jeg vet jo at jeg MÅ gjøre det beste for å få det inn og få det til å sitte, men usj, hehe.

Det er liksom så langt vekke fra alle de andre grunnfagene hvor utregninger av ymse slag kommer inn og bedriftsøkonomi at jeg klarer bare ikke å få det på plass. Ser rett og slett ikke logikken i det....

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet skikkelig med faget til å begynne med. Det var det første faget jeg hadde tatt som jeg virkelig ikke forsto noen ting av. Heldig vis tok jeg meg selv i nakken. Tok med meg bøkene alene på hytta og begynte helt fra begynnelsen. Gjorde masse grunnleggende oppgaver og etter den helgen satt heldig vis det aller mest grunnleggende. Da gikk det greit senere også. Det ble faktisk morsomt.

Endte opp med beste karakter.

 

Det jeg prøver å si er at det er ikke så vanskelig som det virker. Du må bare ikke forsøke deg på noen snarveier. Gå tilbake i mattematikkbøkene du har hatt før og begynn på første side i læreboka. Bruk tid på å forstå det gruleggende skikkelig.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...