Gå til innhold

Dilemma- betale for skyss eller ta bussen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ei venninne av meg spurte meg hva jeg ville gjort i følgende situasjon:

 

Hun har begynt å jobbe sammen med ei som hun kjenner litt fra før. Jobben er ca en times kjøretur fra der de begge bor. Den andre dama kjører bil til jobb hver dag, og vil gjerne at venninna mi skal sitte på med henne, men forventer betaling for dette. Venninna mi tar bussen gratis (mannen er bussjåfør).

 

Venninna mi syns det er ubehagelig å si til denne dama at hun heller vil ta bussen, men hun har dårlig økonomi så buss er beste løsningen for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da hadde jeg sagt som det var at dessverre men min mann er bussjåfør så derfor har jeg gratis transport. Det er jo noe denne dama bør skjønne..Det er vel sikkert derfor hun vil at denne venninna di skal sitte på med henne sånn at det blir billigere for henne og komme seg til jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si hun heller vil ta bussen, da er hun mer fleksibel og ikke føler stresset om atn oen venter på henne, samt at hun busser jo helt gratis, og at busstilbudet passer henne bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke akkurat så vanskelig valg da. Er bare å si at hun tar bussen pga at det får hun gratis og har dårlig økonomi for tiden. Ganske enkelt. Bedre å si sannheten enn å komme med dårlige unnskyldninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan si hun liker å ta bussen, liker å ha denne timen helt for seg selv, da kan hun sove, lese, høre lydbok eller ipod, og trenger ikke forholde seg til andre mennesker. Dessuten er det jo gratis så det er jo en bonus :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har allerede sagt at hun tar gratis buss, men dama fortsetter å spørre. Venninna mi syns det er vanseklig fordi hun føler det blir dårlig stemning mellom dem to som kollegaer.

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...