Gå til innhold

Noen som har leid bilstol i USA?


lioness*

Anbefalte innlegg

Vi skal til USA i høst og har planer om å leie bil. Gutten vår vil være 10-11 mnd gammel, og jeg håper at han fremdeles passer i en babystol. I så fall kan i vurdere å ta med hans egen. (Vet at det er litt trøblete mtp forsikringer ettersom EU- og amerikanske standarder ikke er harmoniserte.) Hvis denne blir for liten må vi uansett leie stol med bilen, ettersom neste størrelse blir altfor mye å drasse på.

 

Kan man forvente å få en bakovervendt stol hos de større leieselskapene i USA? Eller er det bare å se langt etter? Er det generelt god kvalitet på utleiestolene?

 

Håper noen har erfaring med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kjøpte et brukt sete på finn og tok med oss over dit og satte det igjen der borte. Ikke noe problemer for oss i alle fall. Da vi hentet leiebilen så jo de som jobber der at vi hadde med bilsete, men de sa jo ingenting på det. Og ble jo heller ikke stoppet av politi der borte :) Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I USA er det vanlig, og anbefalt, å ha bakovervendt sete i minst 12 mnd. Bare be om det du, tviler på om det blir noe problem. De gangene vi har leid har det vært et stort utvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere skal ikke være mange dagene før det lønner seg å kjøpe en ny der i stedet. De man får hos bilutleiefirmaene er gjerne også av høyst varierende kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal være der i over en måned, så leie er kanskje uaktuelt da! Problemet er jo bare at vi ikke har et sete allerede når vi plukker opp bil og kjører fra flyplassen - om vi skal kjøpe et mener jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi leide nummer 2 sete hos Avis i New Orleanse. Dvs. langt ifra lite selskap i langt ifra liten by.

Det vi fikk var et forrovervendt urgammelt skal som de kalte bilstol.

Så det kunne minne om det, men det var det verste eksemplaret jeg hadde sett på lenge. Det virker som det bare var laget for å få spent ungen fast i belte som passet bedre enn bilens seler og ikke var laget for å beskytte under ulykke.

 

Så vi kjørte raskeste vei til Target og kjøpte et nytt et.

Nå har vi dobbelt om med alle sete, og har faste reiseseter til de gangene vi skal fly og leie bil. Leier aldri igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du bør kjøpe et nytt ja, siden du skal være der i 1 mnd. Kan anbefale dette http://www.gracobaby.com/Catalog/Pages/ProductListingPage.aspx?catid=10:41||1+10434:4294958943||1

 

Du får det for ca 120 dollar på Walmart, Toy R us, Target osv.

Det har vi. Kommer godt ut i sikkerhetstester. Er utrolig komfortabelt for babyen sover og sitter godt i det. Men. Hvor mange er det i bilen? Bilsetet er stort, så hvis du skal ha 3 i baksetet går det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...