Gå til innhold

Lurer på om vi skal flytte til Fredrikstad. Noen som er kjent?


1mor3barn&1000ideer

Anbefalte innlegg

Vi bor på vestlandet nå, og vil nærmere familien. Et av valgene blir da Fredrikstad, eller rundt Ski.

 

Ønsker å bo slik at barna kan gå til skolen selv, nær barn og lekeplasser, og ikke så langt fra byen.

 

Må søke på jobber når vi kommer dit.

Noen som har kjennskap til Fredrikstad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg bor her!

Er det områder rundt omkring i byen du lurer på?

Har du noe kjennskap til byen?

 

Det er mange muligeter. Selve bykjernen er ikke så stor, men det er mange områder man kan bo i og allikevel ikke være langt fra sentrum.

 

Kråkerøy:

Veldig populært. God barnehagedekning og hovedtyngden av bebyggelsen ligger sentrumsnært. Gode skoler og mange nyetablerte.

 

Østsiden:

Ligger på Gamlebysiden. Det er jo ikke langt fra sentrum hvis man ser bort i fra at man må ta en ferjetur på 2 minutter. Mange store byggefelt helt fra 60- tallet opp til i dag.

 

Gressvik:

Ikke min favoritt, men det kan jo skyldes fordi jeg aldri har bodd på den kanten av byen. De har sitt eget lille sentrum, og ferjeforbindelse til sentrum også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for svar :)

Nei jeg er ikke så kjent, har familie som bor ved Gamlebyen, Kongsten. Liker godt det området.

Min mor har falt for et hus på Torsnes, men jeg aner ikke hvor det er og om det er greit for oss å bo der mtp nærhet til skole, barnehage etc.

 

Kjenner dere til disse områdene? Fredrikstads boligmarked ser jo mye rimeligere ut enn her jeg bor nå, og Ski,- om vi hadde flyttet dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...