Gå til innhold

Hovedomsorg for ett barn hver etter skilsmissen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi ble skilt for et halvt års tid siden og eksen har hele tiden vært livredd for at jeg skal ta med meg barna og flytte hjem. Jeg ville aldri gjort det, rett og slett fordi det ikke vil være til barnas beste og jeg trives godt her jeg bor. Allikevel ser jeg jo frykten, for siden jeg har hovedomsorgen for begge ungene kan jeg jo i realiteten gjøre omtrent som jeg vil.

 

Men hva blir de økonomiske konsekvensene av å ha hovedomsorgen for ett barn hver? Jeg får i dag bidrag fra eksen (han tjener omtrent dobbelt så mye som meg), stødnad til barnetilsyn og trippel barnetrygd. Har fått med meg så mye som at jeg vil miste den ene barnetrygden og selvfølgelig vil jeg ikke få stødnad til bhgplass til det ene barnet. Men vil jeg få beholde skatteklasse 2? Og hvordan blir det med barnebidraget? Er redd for at jeg ikke skal klare å få det til å henge sammen økonomisk. Hvor mye må man ha barna hver for å kunne dele på denne måten? 40-60? Ønsker jo i all hovedsak at de skal være sammen de aller fleste dagene, men ser jo også fordelen for ungene av å ha en dag i ny og ne hvor de kan være alene med oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...