Gå til innhold

Jeg vil bli sterkere, lei av å være "handikappet"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

 

Jeg er en ung kvinne på 24 år, med mange drømmer og håp i livet. Med også lang livsefaring på min korte alder, men ressursterk (tror jeg da..)

 

Sliter med å være "handikappet" dvs hørselen min, jeg er ikke avhengig av hjelpeapperater eller tegnspråk, men jeg merker dette hindrer meg i mye i livet.

 

Nå studerer jeg, jeg merker selvtilliten min går ned pga dette, jeg gjør mye feil, får ikke med meg alt som blir sagt og gang på gang møter jeg veggen men prøver på nytt igjen. Dette holder meg også tilbake som person, jeg tør ikke å snakke så mye med andre.. Jeg har så mye å si, og så mye jeg vil dele meg med andre men alt blir inne hos meg. Tør ikke ås tille spørsmål, har skrekk for å bli ledd av.

 

Nå er jeg så lei meg, jeg vet jeg kan bedre enn dette, jeg presser meg til å gjøre mitt beste hele tiden og følge med hv lle sier, og er avhengig av å lese på lepper, men mange gnger er det helt umulig.

 

Hvordn skl jeg klare meg i arbeidslivet? jeg vil bli enda sterkere og ikke la meg bli så grådig lei meg hver gang jeg "møter" veggen.. Jeg gikk nesten gråtende hjem idag..:(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker innemellom men jeg har en spesiell hørsel, så vanskelig å få dem justert helt riktig for meg, blir lett støyete om jeg bruker høreapperater og da får jeg ikke med meg hva folk sier men kun omgivelsen feks. Utrolig irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du ikke høreapparat da?

 

Jeg jobber med en fantastisk dyktig dame som har høreapparat på det ene øret. Hun hører ganske bra uten også, siden det er hørselen på det ene øret som er mest "skadet", men hun vil ikke risikerer å gå glipp av noe så hun har apparat på det øret. Kan ikke merke at hun har et handikapp i det hele tatt.. Hun fungerer kjempegodt i jobb.

 

Jeg hører dårlig selv også, men ikke så mye at det er plagsomt (som regel). Om jeg møter på "mumlete" mennesker sliter jeg litt, og telefonen kan være en utfordring, men ellers går det greit. Folk rundt meg er klar over det og har gitt opp å rope en beskjed tvers over rommet, men ellers har jeg ingen problemer.

 

Jeg ser overhodet ikke på høreapparat som noe nederlag, har vel heller innsett at jeg med tiden sikkert trenger det. De fleste hører jo dårligere med alderen og da kan det bli aktuelt for meg. Ser ingen grunn til å gå rundt å høre dårlig, ikke få med seg hva som skjer osv når det finnes så gode hjelpemidler.

 

Kanskje du skal ta en samtale med legen din, det er virkelig ikke nødvendig i 2010 å føle seg utenfor og ikke mestre studier/arbeidsliv pga litt nedsatt hørsel. Det er hjelp å få!

 

Hadde du vært helt døv hadde jo problemstillingen vært en annen, men ettersom jeg forstår på innlegget ditt har du bare litt nedsatt hørsel, det kan du ikke la stoppe deg!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...