Gå til innhold

Noen som har erfaring med celleforandringer på livmorhalsen og behandling?


tutmamma

Anbefalte innlegg

Jeg har fått beskjed om at jeg må inn på sykehuset for å fjerne del av livmortappen pga celleforandringer. Er det noen her som har vært gjennom det samme/erfaringer?

 

Gruer.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jupp... Ikke vondt... kanskje litt etterpå, går fort over. Har ikke hatt forandringer etter det, 6 år siden...

 

Lykke til :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det samme for 9 år siden. Litt ubehagelig når bedøvelsen settes, ellers ikke noe vondt. Du kommer ut igjen etter et par timer, ikke noe spesielt ubehag etterpå. Har heller ikke hatt celleforandringer siden.

 

Så det går nok helt fint! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også inn til konisering som det heter. I brevet står det at jeg ikke skal anstrenge meg de 3 påfølgende ukene, men hvordan blir det da når jeg er hjemme i permisjon?! Noen som kan fortelle om man blir sykmeldt etterpå, og evt hvor lenge? Jeg skal legges i narkose jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det for 6 år siden. Ble lagt i narkose, heldigvis...har en venninne som fikk det gjort med lokalbedøvelse, det var visst veldig traumatisk.

 

I ettertid har jeg hatt to perfekte svangerskap med påfølgende vaginale fødsler, begge til termin.

 

Null problemer.

 

Mener jeg blødde litt noen dager etterpå, men ikke noe voldsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!! :)

Har lest litt på nettet og ser at noen gjør det i lokalbedøvelse mens andre utfører det i narkose...

Når gjør man hva?? Er det tilfeldig eller er det noe man må be om?

Synes gynekologen min sa at det skulle gjøres i lokalbedøvelse...

Gruer meg vanvittig til de sprøytene med bedøvelse !!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en kognisering for 4 år siden og var livredd. fikk lite info og den infoen jeg fikk var skremmende synes jeg.

selve inngrepet gikk veldig bra. fikk beroligende tabletter før inngrepet og lokalbedøvelse, den er ikke vond og sette men som regel bruker de adrenalin i og det kan føles ubehagelig ( hjerteklapp, sjelvinger ol). det hele var fort gjort og hadde ingen problemer etterpå. blødde litt i 3 uker eller så og fikk beskjed om ingen bading og sex i 3 uker og måtte bruke kondom i 6 uker. fikk extra ultralyder og oppfølging under svangerskapet men hadde ingen problemer.

Lykke til, det går nok kjempe bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...