Anonym bruker Skrevet 15. september 2010 #1 Skrevet 15. september 2010 Barnet mitt blir mobbet på skolen,og jeg lurer på om vi kan bytte skole når som helst i skoleåret ? dette selvfølgelig om det ikke blir tatt tak og og det blir forbedringer ... Noen som vet eller har erfaring?
Anonym bruker Skrevet 15. september 2010 #2 Skrevet 15. september 2010 dummeste du gjør for barnet er å ta det ut av skolen å bytte skole. når de på den nye skolen finner ut at det er grunnen til bytting, er det pån igjen. vær tøff nok til å ta tak i problemet,ikke flykt unna. gir dårlig eksempel til ungen
Anonym bruker Skrevet 15. september 2010 #3 Skrevet 15. september 2010 Hvis det har kommet dit at man vurderer å bytte skole, er det sikkert ikke uten grunn! Det hjelper ikke om en av foreldrene møter opp i skolegården og sier "ikke mobb Knut!" Forelderen har ikke mulighet til å stå der hele tida og passe på.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2010 #4 Skrevet 15. september 2010 Barnet har problemer som skolen har fått info om, bådefra oss foreldre og andre som f.eksbarnehage. Nå er det slik at det ikke får den hjelpen det trenger. Og blir heller ikke hørt eller sett , og dette utnyttes... Syns ikke vi har fått den hjelpen eller støtten vi har behov for, og derfor vurderes flytting. Og det er IKKE for å rømme unna problemene, det er ikke mulig.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2010 #6 Skrevet 15. september 2010 Jeg vet ikke hvordan det gjøres, om skoleåret gås ut eller flyttingen gjøres så raskt det kan. Har dere blitt koblet til PPTtjenesten? Eller skrevet klagebrev videre? Håper det ordner seg for dere, trist at det skal bli sånn
Anonym bruker Skrevet 15. september 2010 #8 Skrevet 15. september 2010 PPT er innkoblet. Feig? Drit og dra! Lar fan ikke barnet mitt lide p.g.a man ikke fr den støtten fra skolen som man har krav og burde få!
Anonym bruker Skrevet 15. september 2010 #9 Skrevet 15. september 2010 Kanskje prøve en klage til skolestyret?
Anonym bruker Skrevet 15. september 2010 #10 Skrevet 15. september 2010 Dersom et mobbet barn ikke blir tatt på alvor, kan du faktisk anmelde skolen og foreldrene til mobberne. Det måtte til slutt en nabo av meg gjøre. De hadde tatt mobbingen opp med skolen, og med mobbernes foreldre, uten at det hjalp. Det endte med politianmeldelse. Barnevernet hjalp mobbeofferets foreldre med dette. (Barnevernet er til for slike problemer også).
Anonym bruker Skrevet 15. september 2010 #11 Skrevet 15. september 2010 Du kan ikke uten videre bestemme at barnet skal bytte skole, nei. Det kan du ikke på noe tidspunkt i skoleåret, foreldre bestemmer ikke hvilken skole barnet skal gå på. Men du kan selvsagt søke om det. Og det er tull at det uten videre blir samme problem på den nye skolen! Vet om to stykker som fikk et bedre liv da de byttet skole.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2010 #13 Skrevet 15. september 2010 Har jo da fått en del tips her hva man kan gjøre , så bytte skole får være siste utvei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå