Gå til innhold

Hva skjer når en blir innkaldt til 2 intervjurunde?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dette er en jobb på en skobutikk..De spurte veldig detaljert allerede på første intervju. De spurte meg til og med ut om min familie, hva min mann gjorde på, hvor lenge han hadde jobbet i samme firma, hva min svigermor mente om meg. De spurte om hvilken barnehage ungene gikk i osv...

 

Hva mere kan de spør om?? Kjenner at jeg blir veldi nervøs her;)

 

Noen med erfaringer?. Jeg oppgav referanser på første intervju og regner nå med at de har sjekket opp i disse? Hvis jeg hadde hatt dårlige referanser så regner jeg med at jeg ikke hadde fått kommet tilbake eller???

 

Noen med erfariner??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg ble litt overasket over noen av spørsmålene..Men jeg trenger en jobb nå og jeg er sikker på at jeg kan gjøre en god jobb.

 

Jeg aner heller ikke hvor mange som er blitt innkaldt til runde nr 2.

 

Men jeg håper veldi på at jeg får jobben da;) Hun virket veldi koslig og grei og de har lite "trekk" av mederberidere som slutter så dermed tenker jeg at dette vireklig er et sted hvor de trives.

 

Så hun er nok også ute etter noen som også fungerer sosialt og at de er vedli nøye på hvem de ansetter:)

 

Men noen som vet hva som forgår på 2 intervju runde??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var veldig uproffesjonelle spørsmål du fikk i første runde. De kan umulig være vant med intervjuer/ha spesiell kompetanse på området.

 

Når det gjelder spørsmålet ditt;

I de tilfeller vi kaller inn til 2.gangs intervju, så er det ofte for å få en annens vurdering. Vi er altså interessert i kandidaten, men har ønsker om å bli helt sikre. Vi har en rekke med spørsmål og case vi bør kandidaten ta stilling til i både første og andre intervjurunde, men er ikke i nærheten av å spørre om ting som du beskriver.

 

Til neste runde så ville jeg vært oppmerksom og ikke svare på spørsmål vedrørende bla. religion, livssyn,

nasjonal eller etnisk opprinnelse, politisk syn, medlemskap i arbeidstakerorganisasjon, seksuell orientering eller funksjonshemming

 

Det er faktisk ulovlig i henhold til arbeidsmiljøloven (og div. andre lover) å spørre om disse tingene.

 

Det beste svaret når du får spørsmål som du beskriver er å spør om det er relevant i forhold til stillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til!! :)

 

Og hvis du ikke har noe i mot å svare på spørsmålene, så kan du jo svare.. Dette er tydelig personer som ikke er vant med rekruttering, så de prøver nok bare å bli kjent med deg. (Om enn på en utrolig uproffesjonell måte!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste jobbene jeg har søkt i det siste driver med to intervjuer for alle.

 

I første er det ofte presentasjoner av seg selv, gruppeoppgaver osv. I andre er de ofte mer personlige. Kanskje man får case man må tenke ut hvordan man ville løst osv.

 

Er helt grusomt syns jeg, å komme meg gjennom alle disse intervjuene. Men håper jo at det blir verdt det og at jeg får jobb til slutt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...