Gå til innhold

3-4 barn per voksen i barnehagen?? Når vi leverer i bhg, er der minst 12 barn og 2 voksne og det er i 9 tiden..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når vi leverer barnet 1 år, i barnehagen i 9 tiden er der ca 12 barn der men kun 2 voksne. Det skjer hver dag, men rundt lunsj tider i 11 tiden er der 3 stk. Kl 2 igjen er der kanskje bare en + en skoleelev i 14 års alderen. Dette skjer hver dag. Totalt ca 15 stk på avd.

 

Er dette vanlig? Isåfall må jeg være den eneste som syns at det ikke er forsvarlig. Lurer på om andre foreldre reagerer, virker ikke slik for på foreldre møte var alle så positive til hvordan barnehagen jobbet, flere mødre hadde barn nr 3 der osv..

 

Hysterisk jeg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

på 12 barn skal det være 3-4 voksne.på morgenen der hvor jeg jobber er man 1 mindra fra kl 9 til halv 10 for da er det morgenmøte.

 

pauser og div andre møter går også på bekostning av tilsyn til barna,selv om man skal få hjelp fra andre.

 

vil nødig skuffe deg eller gjøre deg engstelig men alt er ikke så rosenrødt som kanskje du tror.... ansatte er gode på å snakke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det synes jeg ikke..om du ikke tør å ta dette opp med styrer på en grei måte kan du evnt henvende deg til barnehageetaten som kan ta stikkprøve på at barnehagen drives forsvarlig mtp. antall ansatte på jobb i forhold til unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehageetaten, ok gjelder det for private barnehager?

 

Så det er ikke lov å ha kun 1-2 voksne etter kl feks 14.00?

Ser ikke bra ut når man kommer å feks henter barnet i 2 tiden, da 3 stk feks gråter, 2 i sandkassa, 3 løper rundt bygget, 1 skoleelev sitter i sandkassa og den ene voksne som er på jobb er inne å skifter bleie på feks de 2 andre...

 

Kjenner jeg er lettere irretert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men etter kl 14 er det ofte færre barn også,men 1-2 voksne har ikke lov å ta vare på fler enn MAX 8! men ta det opp vi fortjener å høre det. det gjelder faktisk "livet" til barnet ditt.

 

jeg jobber i en bhg hvor sønnen min også går i. jeg er sykemeldt for tiden og da jeg skulle hente han så sønnen min at jeg kom i bilen.sønnen min åpnet porten løp over parkeringsplassen og inn i bilen min-UTEN AT NOEN SÅ HAN. jeg lot han sitte litt for å se om de manglet han men ingen merket noe. da var det 2 voksne igjen på ettermiddagen. kjipt som det var så måtte jeg jo siifra ganske greit til mine arbeidskollegaer..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å kom i kontakt med noen av de andre foreldrene å se om de deler de samme tankene som deg. Gå evt sammen til styrer med dette, eller ta saken i egne hender. Noen må jo gjøre noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

i barnehagen der sønnen min går, er de ganske få voksne helt på slutten av dagen men da er det ikke så mye unger der heller så det er vel egentlig forsvarlig.. problemet er at de ikke følger helt med (sånn jeg ser det "fra utsiden")

det har skjedd flere ting som får meg til å reagere..

en gang jeg kom og henta sønnen min rundt halv 5 en kald november ettermiddag skjedde dette: jeg kommer inn porten og går mot døra.. plutselig hører jeg noen små skritt bak meg.. jeg snur meg rundt og ser at der går sønnen min (som da var 1,5 år) etter meg i tøfler, joggebukse og en tynn body...... det var alt han hadde på seg.. jeg løftet han opp og gikk inn for å spørre hvorfor i alle dager han løp rundt der aleine og da ble jeg møtt av en hel haug av spørsmålstegn "ååh? var han ute?? jøss...." er fint det.......

en annen gang var det første jeg hørte da jeg kom inn i barnehagen at noe raste og så hørte jeg gråt som jeg kjente så alt for godt igjen... jeg kom rundt et hjørne og fant sønnen min i en haug av krakker mens han silblødde fra bakhodet.. ingen hadde sett at han hadde bygget 3 krakker om til en trapp og klatra opp på den.....

andre ganger har jeg fått han hjem og han har klaget over smerter her og der og så har jeg fått spørsmål noen dager seinere fra personalet "jo forresten åssen gikk det med den kulen i hodet/såret i munnen/tanna hans?"

litt kjipt å ikke få beskjed om at det har skjedd sånne ting før dager seinere egentlig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ute at jeg skal forsvare det dere sier så er det faktisk ganske mye press på oss som jobber i bhg, det å følge med på 20 stk i løpet av en dag vi kanskje bare er 2, er for mye... vi husker ikke alle tilbakemeldinger vi skal gi til alle hele tiden og det at spm kanskje kommer dagen etter er jo bare et bevis på at vi bryr oss og at vi kanksje glemte det dagen før....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annie 16.23

 

Hvordan kan dere følge med på 20 stk om dere bare er 2 stk på jobb??

 

Hallo, kan jo ikke drive barnehagen slik, vikarer?? hva gjør man hvis ikke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 9 tiden er det ikke sikkert at seinvakta har kommet enda, og i 14 tida kan tidligvakta ha gått hjem, så det er helt vanlig og helt lovlig og om dere foreldre vil ha en endring på det så må dere gå på barnehageeier ikke de ansatte i barnehagen. Styrer i barnehagen disponerer ikke lønnsmidler til å ansette flere enn det kommunen har bestemt.

 

Da jeg jobbet i bhg ( ped. ledervakter) så begynte jeg 10 på seinvakta og sluttet 14. 15p tidligvakta, og siden vi var tre på avdelingen så var vi to store deler av dagen. Det er sånn det er bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen dager om det er sykdom og vi ikke får tak i vikarer, er vi to stykker. noen dager er ped leder borte så og si hele dagen i møter, da er vi to stykker(og alikevel går på tur)

 

vi har stort sett vikarer som kan trå inn men ikke alltid. slik er det mye av i alle bhg tror jeg, bare dere foreldre som ikke ser det så lett.... desverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vikarer? Når de ansatte har jobbet vakta si ferdig? Du tuller nå?

Barnehager er tynt bemannet og har dårlig økonomi. Klag til politikere, kommuneadministrasjonen osv. Det er de som sitter på pengesekken.

 

Hva gjør man hvis ikke... hvaforno'?

 

Ikke 16.23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korte arbeidsdager dere har da, 10-14 ?

Ikke rart at barna ikke har tilsyn!

Hvis man har 20 barn på avd 1-2 år feks og kun 2 stk på jobb. Da må man jo ta inn vikarer for 2 voksne på 20 barn var jo strengt tatt ikke lovlig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn er det desverrei barnehager...det skal ikke være flere enn 3-4 barn pr voksen,men fordi man ser hele barnehagen under ett øye,så blir det "riktig" på papiret. vi er feks 4 voksne på 14 1 og 2 åringer, to barn mer enn det vi egentlig skal være,men hvem "gidder" å bry seg om det så lenge barnehagen har økonomien i orden(jo flere barn jo mer penger) og papirene i orden?

 

vi er to stk til kl. kvart på ni,da kommer en tredje og fjerdemann kommer rundt ti (er pedagog og har kortere dager pga ubunnet tid)tidligvakta drar hjem i halv tre tida,så nestemann runst tre og det er aldri flere enn to etter kl tre-halv fire. og da er det helt forjævlig å ha igjen kanskje tolv barn og bare være to voksne.

 

Ikke tro for et øyeblikk at jeg vil ha det slik,men jeg er desverre ikke sjefen selv om je ger avdelingsleder og har INGENTING jeg skulle ha sagt når det kpmmer til bemanning.

 

hadde jeg vært sjef så hadde vi vært fem voksne på fjorten barn,men sånn er det desverre ikke.

 

du kan spørre styrer/avdelingsleder på en fin måte en dag om hvor alle de voksne er,forhåpentligvis har de et svar til deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjernetiden er ofte den tiden flest ansatte er borte!! du har misforstått LITT 18:13.

 

da er det møter,pauser,dokumentering osv osv osssssssssssssv

 

bhg ansatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh...leste du 16.44? SEINvakta startet 10, og TIDLIGvakta går 14.15. Mao. Seinvakta jobber fra 10 - 17. 15, og tidligvakta jobber fra 7.30 - 14.15, og som ped. leder går man litt kortere vakter fordi man har 4 timer ubunden tid i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som tror det må være tre-fire på jobb på morgenen hvis det er 12 barn der.. Tror dere virkelig alle barnehageansatte jobber fra 7-17? -altså at de har 10 timers arbeidsdag?

 

Selvfølgelig er det deler av dagen mange barn og få voksne, dumt, men sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...