Lykkeligmamma:) Skrevet 15. september 2010 #1 Skrevet 15. september 2010 Er 6+1 idag, og får full oppfølging og tidlig ul på høyrisikosvangerskap. Har to livmorer, med en veldig liten som nok ikke vil kunne fullføre et svangerskap. Var sååå herlig å se et hjerte banke i dag, og se at det var godt festet i den store,normal funkende livmora mi:) Den lille venstre delen hadde trekt seg litt til siden, så det så foreløpig helt perfekt ut. Men det er jo enda tidlig. Og jeg har jo så og si ingen symtpomer. Men et bankende hjerte gjør at jeg har troen, og tar en dag av gangen Masse lykke til alle dere andre
Anine78 Skrevet 15. september 2010 #2 Skrevet 15. september 2010 Masse lykke til til deg også! Det er jo bare en fantastisk opplevelse.
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 15. september 2010 #3 Skrevet 15. september 2010 Kjempebra, Snirkeline83:) Det er så godt å høre slike nyheter!!! Alt ligger jo nå til rette for et sunt og problemfritt svangerskap! Lykke til videre
Lykke ♥ Skrevet 15. september 2010 #4 Skrevet 15. september 2010 ååå, så magisk!! Gleder meg til å forhåpentligvis se et bankende hjerte om et par uker, det blir litt mer virkelig da ja! NYT DET!
jente_80 Skrevet 15. september 2010 #5 Skrevet 15. september 2010 Snirkeline: Nå ble jeg glad!!! både for at du har sett et hjerte på UL, og fordi jeg ikke er alene om å ha 2 livmorer (evt livmødre hehe) Kalles det høyriskisvangerskap?? Det var ikke jeg klar over, men har hørt at det stort sett blir keisersnitt pga det er for trangt for barnet. Jeg skal på tidlig ul om noen uker, og er da 7 uker på vei. Kanskje jeg får vite litt mer da.... Lykke til videre
Lykkeligmamma:) Skrevet 15. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 15. september 2010 Tusen takk jenter Koselig med gratulasjoner, og hilsninger:) Hvor langt er du på vei jente_80? Har du en liten og en stor livmor også eller? Jeg fikk beskjed om at det er høyrisikosvangerskap, grunnet at det er større fare for MA, SA og at det ikkke er noen garanti for ukomplisert svangerskap.. å med en fare for tidlig fødsel, og keisersnitt.. Men tar en dag av gangen nå. Man vet aldri hvordan livmora mi reagerer, eller hvor mye den kan strekke seg før den vokser etterhvert.. så håper alt vil gå bra:) Å er veldig glad for å ha sett et lite slå, og for at alt ser bra ut og det er godt feste på riktig side. Masse lykke til til dere og:)
jente_80 Skrevet 15. september 2010 #7 Skrevet 15. september 2010 Er litt over 4 uker på vei.... så har ikke kommet så langt foreløpig Har aldri hørt noen størrelser på livmoren(e), men regner med jeg får høre mer på UL om noen uker. Så det skal bli veldig spennende!! Og også spennende å høre fra ei som har samme "dysfunksjon" som meg, og som i tillegg har kommet litt lengre i svangerskapet.
Lykkeligmamma:) Skrevet 15. september 2010 Forfatter #8 Skrevet 15. september 2010 Skjønner.. Tror det er veldig vanskelig å se størrelse på livmorene når du er på ul, og er gravid. Hos meg så de dette først på MR. Å nå som jeg var på ul idag, så så hun nesten ikke den minste av de. Min venstre er veeeldig liten, og den hadde trekt seg litt til siden. Så høyre hadde tatt over hovedfunksjonen. Så da er d bare å vente å se på hvordan d blir med plassen etterhvert. Livmoren utvider seg jo veldig, men man vet jo aldri hvor mye den kan utvide seg, siden den er mindre enn normalt. Masse lykke til, så får vi holde kontakten
jente_80 Skrevet 16. september 2010 #9 Skrevet 16. september 2010 Har tatt MR jeg også, men de sa ingenting om størrelsene på livmorene. MEN... ikke nok med at jeg har 2 livmorer, men jeg har også dobbelt opp av alt annet "der nede" hehe En skikkelig FREAK! Har 2 livmorer, 2 livmorhalser og 2 skjeder. Slå den!! Så vi er nå blitt gravide med prøverør..... satser på at det holder hele veien, og at ikke min abnormalitet skal være til hinder for et sunt svangerskap uten store plager... *kryss kryss*
Lykkeligmamma:) Skrevet 16. september 2010 Forfatter #10 Skrevet 16. september 2010 Hehe, jeg kan ikke SLÅ den, men d har jeg åååå!! 2 livmorer, 2 livmorhalser og to skjeder. MEN når jeg var på ul igår kunne hun kun se en åpning, altså en livmorhals som var åpen og "tilgjengelig". Å jeg har fra før fått beskjed om at det er mininmal sjangse for at jeg kan bli gravid i min lille venstre livmor grunnet dette, fordi jeg også har to skjeder og da sex i den høyre delen som da også går i høyre livmorhals, til høyre livmor. Veldig spesielt. Trodde ikke vi var mange i den sammenhengen. Å fikk en smuuule sjokk når legen fortalte meg dette. Men morro at vi er flere om dette, så vi kan følge hverandre. Har fra før også skrevet noen innlegg om "dette fenomenet" og prøvd å spørre andre .. Men var faktisk flere som har gitt meg slike svar som at de tror det er et tulleinnlegg.. haha, åneida!
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 16. september 2010 #11 Skrevet 16. september 2010 SÅ flott å hære at det går så fint med dere, på tross av "fenomenet" som dere kaller det Har faktisk aldri hørt om dette, jeg...enda jeg er sykepleier og har jobbet på gyn. Men dette er altså ikke noe dere har merket før dere ble undersøkt, eller? Skjønner ikke helt åssen det fungerer med to skjeder, jeg? Forventer ikke at dere skal begynne å forklare så veldig altså...men ville i grunnen bare si at jeg syns det er så godt at man kan lykkes fordi om man ikke går under gjennomsnittet Jeg har høyrisikosvangerskap jeg også, men på grunn av noe helt annet. Har en kronisk sykdom. Lykke til videre
jente_80 Skrevet 16. september 2010 #12 Skrevet 16. september 2010 Å guuud!! så moro! hahahaha du aaaaaner ikke hvor mange ganger jeg har googlet og lett og søkt etter folk med samme abnormalitet...!! Og plutselig er du her hehehe Hos meg er det også høyre side som er i bruk. Høyre når jeg ser ned på meg selv... hehe. Den andre er vel kun enveiskjørt... litt mensblod som kommer der (og som jeg håper ikke kommer på det neste året) Men du? Sjekk denne linken, da http://uterusdidelphys.webs.com/ Veeeldig nyttig, og man får lese om andres erfaringer. Ah, u made my day! hehehe Emma: Det er en sjelden diagnose, og det er ikke alle som oppdager at de har det en gang. Jeg oppdaget det selv, og har i etterkant vært på MR og konstatert at jeg er helt delt.... så da sier det seg selv at det ikke er så lett å bli gravid når kun den ene egglederen leder mot den sida som er i bruk... jepp, skikkelig vanskelig å forklare, men håper det var nok Lykke til videre til deg også!
Lykkeligmamma:) Skrevet 16. september 2010 Forfatter #13 Skrevet 16. september 2010 Morooo ja!! Hehe Har selv googlet og søkt overalt, men ikke mye å finne om dette fenomenet nei.. Vært mye oppgitt, og irritert over at det ikke står mye om det, eller at noen leger vet mere om dette. MEN, så godt at du er her nå, og tusen takk for side linken, nyttig:) Syns det er ganske så merkelig at det ikke har blitt merket hos meg før jeg etter flere gu, og slike ting. Ble tilfeldig oppdaget av legen min på Ullevål på etterkontroll etter endometriose operasjon i Januar. Det var kun livmoren som ble oppdaget da, å så fikk jeg time til MR. Før jeg kom meg dit ble jeg jo gravid, men mistet desverre i mars i Uke 8. De trodde da det var en skillevegg i livmora jeg hadde. Etter MR i Mai, så fant de ut at jeg har to sett av alt. (Men MAen hadde ikke noe med dette å gjøre!) Jeg har ikke merket spesielt til dette selv, bortsett fra av og til litt smerter ved samleie.. (truffet litt feil) uten at jeg har visst hvorfor. I førsten trodde jeg litt av hinna mi var igjen, haha! Ellers har jeg opplevd å aldri ha vært tett under mensen. Altså, brukt tampong men likevel måttet bruke bind fordi det ikke er tett nok. Veldig merkelig, men det kan jo si seg selv nå. Jeg har ikke noe problem med å bli gravid jeg da. Ble jo uplanlagt gravid etter endometriose operasjonen, for pga narkose sluttet jeg jo da på pillen .. Å så har vi fra Mars til Juni ventet på MR, svaret på denne og hva som skulle skje før vi kunne prøve.. å vips, så var jeg gravid igjen:) De bestemte at de ikke ville fjerne min venstre del fordi den var så liten og antakelig ikke "i normal bruk",og så ville de ikke styre noe mere der nede pga endometriosen. Har slitt med endometriose i 7år, uten at de visste hva dette var. Fått beskjed om at det ville bli vanskelig å bli gravid og at dette nok vil komme tilbake. Nå etter operasjon, MR og alt dette som har blitt oppdaget siste året har jeg lest meg til at endometriose faktisk er en vanlig komplikasjon av dobbel livmor. hva man finner ut etterhvert du Blir en spennende tid fremover dette Lykke til videre til deg også EmmaOgEliasMams<3
jente_80 Skrevet 16. september 2010 #14 Skrevet 16. september 2010 Jeg er (som nicket tilsier) 30 år... og det er ikke mange år siden dette ble oppdaget og diagnostisert. Og først de siste årene skjønner jeg hvofor jeg aldri har fått til dette med tampong. Har spilt handball aktivt i mange år, og det har vært et slit med å spille/trene med bind.... Mange lys som går opp nå Og når man har 2 av alt, så blir man jo også trangere nedentil, med tanke på sex osv. Så det har ikke alltid vært fryd og gammen, nei. Jeg har både tatt MR og lapraskopi (kikkehullsoperasjon), men de har verken funnet endometriose eller pcos eller andre ulumskheter. Så godt er det, iallefall Hvor holder du til, forresten? Jeg tilhører St.Olav, og bor en halvtimes kjøretur unna. Vi høres klem fra
Lykkeligmamma:) Skrevet 16. september 2010 Forfatter #15 Skrevet 16. september 2010 Har selv vært aktiv håndbspiller i 15 år, så slitt med det samme der. Å når du nevner det, kan jeg huske hvor utrooolig vondt det var med sex de første 20-30 gangene .. hmm.. kanskje ikke så rart nei Godt du ikke har endometriose også. Men har du prøvd lenge å bli gravid uten å lykkes? Aldri blitt noen prøver jeg. Siden det skjedde uplanlagt i Januar, men etter det så ble vi jo begge veldig babysyke. Veldig glad for at jeg ikke sliter med det foreløpig. Fikk beksjed på Ullevål etter lapraskopien at jeg burde prøve bli gravid, og gi det 6 mnd. Hvis jeg ikke lykkes ville de utrede meg. Følte oss egentlig ikke helt klare for noen stor prøving, men som dem sier så skjer det jo fortere enn man aner det.. hvertfall når man ikke stresser, eller tenker helt i de baner. Vi er begge 27 år, og holder til i Oslo pga jobb og endt studiegang her. Ellers er vi fra ei lita bygd i Hedmark Vi snakkes:)
jente_80 Skrevet 17. september 2010 #16 Skrevet 17. september 2010 god morgen På profilen min står det litt om både meg og prøvetida, men for å ta det siste året så hadde jeg lapraskopi i september i fjor. Fant ingenting av interesse Ble fortalt at etter et slikt inngrep så kunne man lettere bli gravid, men om jeg ikke ble det innen 3-4 måneder så måtte jeg kontakte IVF-avdelingen på St.Olav (prøverør) Og slik ble det... hadde et negativt forsøk i mai, og på'n igjen i august - som resulterte i "gravid" på CB'en Så nå får vi se om 2 uker om det fortsatt er noe der inne... hehe Har NULL symptomer, så er litt spent nå, kjenner jeg. God helg til deg, Snirkeline
rose_85 Skrevet 17. september 2010 #17 Skrevet 17. september 2010 Hei jente_80 *gravid* og snirkeline Dere aner ikke hvor glad jeg ble da jeg kom over dette innlegget. Jeg har sittet å tenkt at jeg er alene med å ha to livmorer, men tenke seg til så er det to gravide jenter til i samme situasjon. Jeg fant ut at jeg har to livmorer etter en sprukket cyste på eggstokken, og har etter det hatt en hysteroskopi. Jeg har to livermorer, men bare en skjede og en livmorhals. Livmorene er omtrent på samme størrelse, ca halvparten av en normal. Jeg er 7+0 idag, og skal på ultralyd om halvannen uke på Ahus. Er så spent på hva som vil vise seg, og hvilken livmor babyen ligger i. Satser på å få god oppfølgning, dog sykehuset hadde visst ikke tenkt å ha meg inn før rutineultralyd i desember. Da er det godt man har private avtaler med legen som utførte hysteroskopien. Det er godt å vite at man ikke er alene
jente_80 Skrevet 17. september 2010 #18 Skrevet 17. september 2010 Nesten så vi skulle ha laga en egen skravletråd Og velkommen i "klubben" Plutselig dukket det opp ei til i samme båt. Hærlig!! hehe
jente_80 Skrevet 17. september 2010 #19 Skrevet 17. september 2010 Nesten så vi skulle ha laga en egen skravletråd Og velkommen i "klubben" Plutselig dukket det opp ei til i samme båt. Hærlig!! hehe
jente_80 Skrevet 20. september 2010 #20 Skrevet 20. september 2010 juhu ladies...! hvordan går det med dere?? 5+1 i dag og still going strong...!
Lykkeligmamma:) Skrevet 20. september 2010 Forfatter #21 Skrevet 20. september 2010 Så morro at vi er flere i samme båt her:) Her går d bare bra:) Er 6+6 idag :=) Kjenner en del murringer i magen for tiden .. Å så skal det ikke mye til før jeg blir kvalm.. må spise med eeen gang. Men bare godt å ha litt kvalme symptom syns jeg .. Hvordan er formen din, deres? Noen som skal på ul snart? Skal igjen 12 Oktober jeg . Føler det er lenge til. Men, går nok fort:) Kunne få etter to uker og, altså neste uke men syns ikke man skal styre for mye heller ..så får roe meg ned meg at alt så bra ut sist uke, og håper det gjør det om tre uker å
jente_80 Skrevet 21. september 2010 #22 Skrevet 21. september 2010 God morgen Formen min er upåklagelig. Kjenner ikke så veldig mye, men har kanskje litt ømme bryster, og litt press i underlivet. Satser på at alt er normalt, og at det står bra til. Første tidlige UL 4. oktober, så det skal bli sååå spenennde!! Blir jo litt skeptisk av så få symptomer, og leste litt på nett om BO i går... ble skremt, og bestemte meg for ikke å lese om det noe mer hehe Har du så ofte UL'er pga høyrisikosvangerskapet? I og med at jeg er gravid med prøverør så skal jeg på første UL på fertilitetseksjonen på St.Olav... tror jeg må spørre hvordan det blir med kontroller framover.... Ha en fortsatt fin dag
rose_85 Skrevet 21. september 2010 #23 Skrevet 21. september 2010 God formiddag Er 7+4 idag og føler meg veldig bra. Det er jo når jeg ikke er trøtt, kvalm eller oppblåst . Jeg skal på ultralyd neste uke, og er kjempespent . Er veldig spent på hvilken livmor babyen ligger i. Jeg har en følelse av at den ligger på høyre side, det stikker mye på den siden, og nesten aldri på venstre. Jeg mener at legen sa at man skal ha ekstra oppfølging fordi det er et høyrisikosvangerskap, bl.a kan den trange plassen gjøre at livmorhalsen åpner seg tidlig, og fordi det stor fare for for tidlig fødsel. Men, som legen også sa. Det er ingen grunn til at alt ikke skal gå bra .
jente_80 Skrevet 4. oktober 2010 #24 Skrevet 4. oktober 2010 Hei Snirkeline83 og rose_85 Hvordan går det med dere?? Gikk det bra på ultralyd, rose_85?? Jeg har vært på UL i dag, uke 7. Og fikk se et lite bankende hjerte og en reke på 1,09 cm. LYKKE! Først nå begynner det å gå opp for meg, og det blir en spennende tid framover. Satser på at det går bra helt til mai God klem til dere, fra
rose_85 Skrevet 4. oktober 2010 #25 Skrevet 4. oktober 2010 Gratulerer med å ha sett reka di Selv så jeg en liten bønne på 1.89 cm forrige uke :). Det var helt fantastisk. Alt så bra ut. Så nå begynner det å gå opp for meg også. Har begynt å si det til familie og venner, for nå er det "liksom" virkelig. Skal på ny ultralyd igjen om en måned, og da er det forhåpentligvis mer enn en bønne der inne. Jeg er så glad for at det går bra med oss alle . Dobbel_livmor_gjengen. Stor klem til dere også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå