Gå til innhold

Blir så irritert på mennesker som sier de skal kjøpe noe når man legger ut annonse på finn, qxl


1881

Anbefalte innlegg

også når de lover og betale så skjer det ikke noe:(

 

Var en person som skulle betale for noe vedkommende ønsket og kjøpe hos meg, fikk adresse og greier og ble lovt betaling på mandag, men etter ex antall mail så har det enda ikke skjedd noe.

 

Lurer på om personen trodde jeg skulle sende gjenstanden og aldri få betalt for det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Arg sånn har vi hatt det mange ganger.... Det har ikke vært store beløpene det har vært snakk om men det er så fryktelig irriterrende og dumt.... Det er ikke bare de som kommer for å hente tingen som ikke har med seg penger, men også de som bevist tar med seg for lite penger.... det er så utrolig teit!!!

 

Det verste er når man legger noe ut gratis.... Da sier folk at de skal ha det men de gidder f**n meg ikke å hente det. VI legger det selvfølgelig av til de og sier nei til andre som ringer senere... Så etter noen dager gir vi opp og gir det til noen andre. Så skjer det samme igjen... Vi har derfor sluttet å gi bort ting. Vi kaster det heller.... Det blir for dumt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vanvittig irriterende!!!

Greit nok at de pruter på tingene, men innen rimelige grenser.

Og skikkelig irriterende når de sier at de skal ha tingen og kommer for å hente den, i mitt tilfelle en sovesofa.

Tror du de dukket opp? neeeida. Og de ringte fra skjult nummer så kunne ikke få tak i dem heller. Heldigvis så hadde jeg en annen kjøper på hånden som kom og hentet den og betalte kontant :-)

 

Men, opplever så godt som hver gang jeg selger noe at folk sier de skal ha tingen men så hører jeg ikke mer eller de dukker ikke opp som avtalt. Så har sluttet med å bl.a fjerne bilder fra annonser før de er fysisk hentet eller penger er på konto.

 

Burde vært mulig å sette karakterer på kjøpere og selgere slik som på qxl, ebay osv, men skjønner det ikke er så lett når det ikke er snakk om auksjoner.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ekstremt lei av utlendinger som snakker gebrokent/lite norsk og bare skal prute!!!

Ja, jeg sier utlendinger pga jeg har lagt ut mye ting opp gjennom årene og det er stort sett kun utlendinger som pruter så ille!!! Ringer uansett når på døgnet og selv om du sier nei til prisen de vil gi så ringer de om et par timer igjen for å prøve seg på nytt!!! Hvis jeg til slutt gir meg og vil selge for det de ønsker tingen for så dukker de heller ikke opp, enten det eller så pruter de videre pga de finner "feil" på varen!

 

Mest lyst til å skrive "utlendiger som kun skal prute trenger ikke å ringe", men da blir vel annonsen avvist tenker jeg!!

 

PS. Er ikke rasist på noen måte, men slikt som dette irriterer meg grenseløst!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd dette mange ganger jeg også. Men jeg har lært!

Skriver som regel at folk må gi bud, da slipper jeg denne uendelige prutinga, noen tror jo at det er gratis - men da hadde det vært lagt under "gis bort". Jeg krever forskuddsbetaling eller kontant betaling ved henting. Hvis jeg skal sende varer, forlanger jeg pengene på konto først. Noen synes kanskje dette er en risiko, men jeg er ikke kjeltring - å sender bestandig varene.

Jeg fjerner heller aldri bilder fra finn.no før tingene er fysisk hentet/sendt.

 

Opplever også at endel skriver at de vil kjøpe varene, lurer på pris - men så hører jeg aldri mer igjen når jeg sier at det er bare å komme med bud! Kanskje har de lignende varer selv liggende for salg, å skal sjekke pris med andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg også vært borti, men hører jeg ikke noe innen rimelig tid skriver jeg at har jeg ikke hørt noe fra de innen kl....... selger jeg det til neste person.

 

 

Jeg liker ikke annonser der man må gi bud. Så de hopper jeg over om jeg skal kjøpe noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke noen erfaring med å legge ut ting på finn eller andre steder, men de gangene jeg kjøpt ting så har jeg kjøpt av folk som bor nærme sånn at jeg kan hente det jeg skal og betale cash til de, men har jo såklart med meg nok penger. Hadde ikke giddi å lagt ut ting som sakl gis bort. Da gir jeg det heller til fretex eller noen andre som kan selge det for en rimelig penge. Er det for slitt til å gi bort til noe sånt så hiver jeg det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...