Gå til innhold

Trenger mental hjelp i dag!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med meg selv og med alt kaoset rundt meg. Jeg har en mann som "rydder" uten at det blir ryddig i det hele tatt. Tvert imot blir det mer kaotisk og han bråker mye når han styrer rundt i huset. Jeg har ME og trenger mye hvile. Hvis jeg skal fungere bra trenger jeg å ha det stille i huset om dagen. I dag har jeg ikke fått noe hvile og jeg kjenner at jeg blir nedkjørt både fysisk og psykisk av å ikke ha noe rolig sted. Det er ting overalt (fordi han rydder) og det tærer på meg med en dag full av belastninger når formen i utgangspunktet er skjør. Kvelden blir mer og mer slitsom fordi det er om kvelden det skjer ting (barna kommer hjem, middag osv).

 

For å komme helskinnet ut av dette må jeg ha hjelp av dere for å ikke miste kontrollen helt. Å miste kontroll innebærer å bli smådeppa, bråsint, utålmodig og ekstremt stressa pluss at verken jeg eller barna har det bra.

 

Hva kan jeg gjøre, hvordan skal jeg tenke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å slippe kontrollbehovet du har for å ha det ryddig, og ikke forvent at mannen skal gjøre det akkurat slik du vil.

 

Kaoset du føler, kommer nemlig mye av kontrollbehov, eller ønske om kontroll og styring. Ikke så mye av rotet i seg selv. Det er ditt behov for å rydde og behovet du har for å ha det sånn og slik, og samvittigheten som sliter deg ut, tenker jeg :)

 

Godtar en litt rot, og tenker at det kan bli tatt en annen dag, så letter det ganske mye av byrden du legger på deg selv.

 

Jeg er av dem som har tro på "manjana" ;) Rotet forsvinner ikke, så du kan ta det en annen dag.

 

Slipper du litt av kontrollen på en kontrollert måte, så mister du den ikke like lett helt ukontrollert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...