Gå til innhold

Er ingefærte skadelig når man er gravid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet dette? Jeg er vanvittig kvalm for tiden, og har hørt at ingefærte skal hjelpe. Men jeg har også hørt at kostholdsprodukter med ingefær kan være skadelig når man er gravid. Er det noen som vet noe mer om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble anbefalt å prøve ingefær kapsler eller te på sykehuset i sommer. Hørte ingen ting om at det kunne være skadelig.

 

Det hadde ingen effekt på meg, så jeg kuttet ganske kjapt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok med en boks med ingefærkapsler (og peppermynteolje) til legen, for det sto på pakken at man skulle spørre lege om råd. Legen sa at det bare var å ta dem, og at det aldeles ikke kunne være skadelig. Jeg hadde også lest om denne danske undersøkelsen, men det er snakk om kapsler med stooore konsentrerte mengder, og som ikke finnes i Norge. Så om du kjøper produktene dine her i landet skal du være trygg. :) Forøvrig sa legen at all naturmedisin etter loven er pålagt å ha samme påskrift, enda så idiotisk det i enkelte tilfeller er. Lykke til med kvalmen! Kapslene hjalp skikkelig for meg, og ingefær i mat hjalp litt også. Prøvde aldri te, men tipper du får effekt av den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg fikk beskjed av min lege at INGEN lege har lov til å si at det ikke er skadelig da det ikke er gjort nok undersøkelser på ingefær under svangerskap om det har noe innvirkning. Så de vet rett å slett ikke med andre ord.

Jeg tok ingefær selv da kvalmen sto på værst, ikke at det hjalp noe særlig men det var det. Jeg viste heller ikke på det tidspunktet at det ikke var nok forskining og dokumentasjon mot dette før jeg skulle ned å kjøpe en ny pakke, og apotek damen ville ikke selge det til meg. Var da jeg tok kontakt med legen som sa det til meg, og igjen, han frarådet det ikke men ville ikke love at det var trygt heller siden han ikke hadde nok fakta på bordet.

(var sambo som kjøpte første pakken med ingefær forresten)

Ville heller tatt ett legemiddel som var bevist ingen skadelig effekt på fosteret enn ingefær, men så må det nesten være opp til hver enkelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har en meget forsiktig lege. Min lege anbefalte det og sa det ikke er skadelig. Han anbefalte det også i kombinasjon med seaband. (akupressurarmband) Det er nemlig slik ved norsk lov at man ikke har lov til å si at noe er trygt før det har vært testet på laboratorier, etter diverse regler. Ingefær har kanskje ikke vært testet på den måten, men det har vært brukt i generasjoner, i mange land, og ingenting har noen gang tydet på at det på noen måte har skadet et eneste barn. Derfor skal man føle seg trygg på å bruke det. Ved bruk av legemiddler mot kvalme, er det faktisk påvist risikoer, så da velger jeg heller naturens eget middel (ingefær) når som helst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...