Gå til innhold

Snåsamannen...har jeg rett og slett ikke respekt for .


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han hjalp trengende før, og ønsket den gang ingen oppmerksomhet. Så sluttet han å hjelpe de som trengte hjelpen hans fordi han var gammel og sliten. Nå ser det ut til at han ønsker ekstremt mye oppmerksomhet. Han lar seg intervjue støtt og stadig, og er ofte i media. Hm...er han plutselig ikke så sliten lenger?

 

Og nå går han hut med at han ikke tror på Prinsesse Matha, og det at hun kan snakke med de døde. Det går ikke an å snakke med de døde sier han. Jeg selv har aldri prøvd å snakke med de døde. Hm..kanskje det har seg sånn at det er han som ikke har den evnen?? Kanskje han er velsignet med evnen til å helbrede, mens andre er velsignet me evnen til andre ting.

 

Jeg mister respekten for han enda mer, når han likssom er så kritisk til andre, mens han selv nå ikke orker å hjelpe mer.

 

Hva tenker dere om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke han søker all den oppmerksomheten han får. Tror heller det er media som stadig er på han og ikke lar han få fred. Og hvem vet om det som skrives og sier er akkurat det han sa og mente, og han ikke sier det på tv med egne ord da.

Men klart, han er en gammel mann, og eldre menn har det med å ha sine egne meninger og holdninger, gjerne sterkere jo eldre de blir.

 

Er allikevel enig med deg at han kunne latt være å kommentere det ang Prinsesse Martha. Hun er ikke den eneste som mener hun kan snakke med de døde.

At han ikke selv hjelper andre lenger syns jeg er helt greit. En plass er det naturlig at han stanser han og. Ikke grunn til å miste respekten for han av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde aldri trodd jeg skulle si meg enig i snåsamannen noengang, men det ha sa i går om at Märta villeder ungdom, det var jeg faktisk veldig enig i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk resekt for han ette den uttalesen i går. Sånn jeg hørte det sa han vel egentlig at det kunne være farlig å kontakte de døde fordi man danner seg en fantasi om at de dødes rike er bedre. Og at ungdommer eller andre som har det vanskeligere ville fatte besluttningen om å ta selvmord lettere.

 

han sa ikke at det var umulig men at de døde er døde og jeg fikk følelsen av at han la noe annet i det enn at det ikke går ann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har veldig stor respekt for Snåsamannen.

Det han sier, ser jeg som et forsøk på å avromantisere døden. Han forteller at han har møtt mange unge mennesker som har mistet troen på livet, og han vil at de skal se framover og ha tro på at livet kan bli godt, istedenfor å rette oppmerksomheten mot døden og de døde.

Det som er kjernen i debatten nå, er at det er farlige krefter man leker med når man "snakker med" de døde, man vet ikke hvilken påvirkning det kan ha på svake, plagede mennesker som strever med livene sine.

Snåsamannen sa vel ikke dette for å få oppmerksomhet om seg selv, men tvert imot for å hjelpe dem som strever med livet.

 

At prinsesse Märtha Louice er misforstått av pressen, og at de fleste uttaler seg på sviktende grunnlag i forhold til hva hun står for, er en annen side av saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm, er vel ikke sånn at det er han som oppsøker media akkurat... Og kanskje han kommenterer denne saken fordi Martha i kraft av å være en kongelig med stor kontaktflate og medieoppmerksomhet får innflytelse med sine vanvittige påstander og handlinger? At han mente hun trengte en "motvekt" til galskapen? Det er i så fall jeg veldig glad for. Det er mange som påstår de kan snakke med de døde ja, men de er ikke en del av monarkiet i Norge, og får heller ikke den oppmerksomhet som Martha får.

 

Da hun engelske damen som snakker med døde var på besøk i Oslo i konserthuset dro hun fullt hus. Og i intervjuet med media etterpå sa hun at de fleste av hennes tilhengere er fra Norge. Hvorfor det mon tro??

 

Jeg er enig i det en ovenfor her sier, kanskje Snåsamannen har valgt å ikke snakke med de døde. Slik du fremstiller det virker det som du tror han er "misunnelig" på Marthas evner til dette. Det tror ikke jeg. Jeg tror tvert om at han er en veldig fornuftig mann, med begge beina på jorda til tross for at han har hjulpet tusenvis av mennesker. Han er ikke kritisk til "andre" på generell basis, han er kritisk til sjarlatanene i "bransjen" og det er det jo god grunn til. Slik jeg ser det er Martha dessverre en av sjarlatanene. Jeg synes nesten hun virker litt ubalansert slik hun fremstår i media i hvertfall. Mens snåsamannen kan vise til haugevis med helbredelseshistorier- som bekreftes av andre-, kan Martha vise til èn diffus barndomshistorie i tillegg til private samtaler med hester- som kun kan bekreftes av henne selv-. Det er også stadig flere som står frem som kritiske til hennes engleskole og det som skjer der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen respekt for ham, fordi jeg vet at han har gitt et nært familiemedlem lovnad om å bli frisk, når hun i virkeligheten var dødsyk av kreft og døde ett års tid senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...