Gå til innhold

dette er en skam! kiwi ansatt tjener mer enn meg som vikar innen IKT


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det sier seg selv at vikarjobber er dårlig betalte, så det sjokkerer meg ikke nevneverdig.

Det er derfor mange bedrifter oppretter vikarstillinger istedet for faste stillinger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

>Synes ikke det er en skam at de innen salg og service tjener greit, men helt klart en skam at enkelte yrkesgrupper faktisk ikke tjener de de burde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det er mye mer skam at jeg som har jobbet i bhg i 7 år tjener mye mindre enn min lillesøster som er vikar på peppes!

 

jeg tar faktisk vare på barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilke arbeidstider har du i forhold til denne kiwi-ansatte da? på kivi jobber man vel gjerne til 11 på kvelden og i helgene, gjør du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ut fra hva HI skriver, virker det faktisk ikke som hun fortjener noe høyere lønn, kanskje snarere tvertimot. Mye tyder på at hun er overbetalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor jeg mener det er en skam at kiwi ansatt tjener mindre enn meg som jobber innen IKT?

Jo fordi innen IKT er det mye mer penger i omløp enn en dagligvarebutikk.

Jeg har 5 år arbeidserfaring, kollegaer av meg tjener 350-450000 og ledere mer.

 

Jeg blir bare oppgitt, hvorfor har jeg jobb som vikar?

 

Jeg tok dette opp i frustrasjon av min egen situasjon.

 

Inginting er rettferdig.

Trodde en som jobber på kontor er høyere på stigen enn en som jobber i butikk.

Jeg har da 280000 i året.

Nei når jeg er ferdig her før permisjonstart er det good bye to adecco.

 

Når jeg skal tilbake i jobb er lønnen sikkert gått opp mer, da kan jeg heller få meg fast jobb på rema/kiwi enn å prøve å få meg jobb gjennom vikarbyrå. Men aldri mer vikarbyrå.

 

Alle dere som sitter hjemme, kanskje er uten jobb eller vil bytte jobb. Ikke fall for fristelsen om det er en jobb som virker interesang når det er vikarbyrå som er arbeidsgiver. STYR UNNA.

SOm vikar er man "ingenting" på arbeidsplassen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei skjer jo aldri at folk har blitt fast ansatt etter først å ha vært vikar gjennom vikarbyrå, så ja for all del styr unna. og hvordan man blir ansett på arbeidsplassen er da helt opp til arbeidsplassen og hva de gjør det til, ikke alle arbeidsplasser er like

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nedlatende? Å spørre hva slags erfaring og utdanning du har?

Lønn kommer jo veldig mye an på hva du har gjort før og hva du kan.

 

Jeg er selv IT-konsulent med 450 000 i årslønn. Er utdannet høgskolekandidat innen IT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ser det positive i det hele, så kan du i det minste trøste deg med at du kan alltids kan ta jobb i butikk uten å nedjustere forbruket ditt som er tilpasset lønnen din dersom du trenger ny jobb.. DET kan ikke alltid de med bedre betalte jobber..

 

Bare en liten tanke oppi frustrasjonen din..

 

Og forresten, tar du offshorekurs til ca. 40.000 kan du jo også vaske ute på plattformene for en finslig årssum av 600.000 og oppover...

 

at du sitter i jobben du har er et valg du tar selv, ingen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...