Gå til innhold

Hva kan jeg lage til middag? sunt og godt.


Mamma til en Prins<3Juli-spire

Anbefalte innlegg

Har dere noen forsklag til hva jeg kan lage til middag? noe som ikke tar så lang tid, og som er sunt og godt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal ha wok i dag:)

 

Steiker strimlet svinekjøtt og wokgrønnsaker (sånn pose) hver for seg. Imens koker enten nudler eller ris seg ferdig. Blander alt i panna. Har på cremè fraiche og sweet chilisaus. Ferdig! Og kjempegodt!

 

I går hadde vi kalkunwraps.

Sånne tortillalefser vet du, som jeg først smører med philadelpiaost, har på salat (og paprika, agurk, mais osv..), legger på et par skiver med røkt kalkunskinke, og gjerne litt karridressing (lages enkelt av cremè fraiche, majones, litt sukker og en god dæsj karri).

Kjempegodt, lett og ganske sunt (hvis du bruker lett cremè fraiche og lett majo, vi bruker også fullkornstortillas) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wok.

Grønnsakssuppe, blomkål suppe.

 

Vi skal ha sosekjøtt med potetmos og masse grønnsaker idag. sundt eller ei, det aner jeg ikke men det fristet meg idag. (aldri smakt det heller..... men gubben skryter av det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha koteletter(svinekoteletter med lite fett) poteter og rotgrønnsaker.

Greske kjøttboller er utrolig godt, og ikke direkte usunt. Du kan jo feks bruke svinekjøttdeig så blir det sunt.

 

Bland en pose med gresk dressing pulver i 400 g kjøttdeig og stek små kjøttboller. Jeg pleier å servere med potetmos og saus, men du kan jo servere med couscous eller ris, eller i en salat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...