Anonym bruker Skrevet 15. september 2010 #1 Skrevet 15. september 2010 Hvordan funker det? Er det noen som vet? Vi leier for tiden et hus, men kontrakten går ut om 3 måneder og familien som eier huset skal flytte tilbake. Vi har prøvd å leie noe annet, men er utrolig stor pågang på leiemarkedet nå for tiden, 60 til 70 stykker per visning vi er på, ellers får vi svar at vedkommende ikke har lyst til å leie til en barnefamilie etc. Banken vil ikke gi oss lån pga manglende egenkapital. Så det virker at kom desember så blir vi hjemmeløs. Lurte litt på dette med kommunale boliger. Prøvde å lese litt på websiden til kommunen, men det var utrolig lite informasjon.
Gjest ->>- Skrevet 15. september 2010 #2 Skrevet 15. september 2010 Jeg vet ikke hvordan det funker der du bor, og det varierer ganske mye fra kommune til kommune. I Oslo er kommunale boliger i stor grad rene rottereir, i tillegg til å være vanskelige å få plass i. Barnefamilier prioriteres, men du skal være rimelig desperat for å ønske å bo der. Et par hederlige unntak finnes, men det er ca som å vinne i lotto.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2010 #3 Skrevet 15. september 2010 dere kan jo søk lån i husbanken. trenger ikke egenkapital der for å få lån. da slipper dere `kaste`penger ut av vindu på leie hver måned som dere aldri ser igjen.. jeg og min mann søker lån i husbanken nå for tiden. vi vil ikke leie. siden det er penger vi aldri får igjen. vil heller betale på lån. lykke til.. =)
Anonym bruker Skrevet 15. september 2010 #4 Skrevet 15. september 2010 ja, enig med hun over her. Søk lån i husbanken! Hvis dere tjener ok, kan det være dere får 20 % lån. Husbanken har god rente. Om dere får mer i lån er dere veldig heldig, krysser fingrene for dere :-) lykke til!
Anonym bruker Skrevet 15. september 2010 #5 Skrevet 15. september 2010 I husbanken kan dere få startlån på opp til 400.000 som dere kan ha som egenkapital når dere skal søke ordinært lån også :-) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 15. september 2010 #6 Skrevet 15. september 2010 Glad jeg ikke bor i Oslo da. Jeg får her et helt normalt fint hus med egen hage om jeg vil, men huset jeg har sett på nå er halvparten ev en tomannsbolig da. 4 soverom og egen hage og parkeringsplass.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2010 #7 Skrevet 15. september 2010 Tusen takk for alle svarene! Sitter faktisk med et søknadsskjema på startlån, men synes det er utrolig vanskelig å fylle ut! Vi har mye studielån og noen små lån som kommer til å skade litt. Så man kan bare låne 400.000 som startlån? Er redd for at da ser banken at vi har enda mer lån og nekter allikevel
Anonym bruker Skrevet 15. september 2010 #8 Skrevet 15. september 2010 Dere fører bare opp lånet som egenkapital, ikke som lån.Når dere søker i banken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå