Gå til innhold

Et rolig sted utenfor Bergen.. noen tips?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er lei av bylivet og vil gjerne flytte ut på bygden. Maks 2 timer unna, må kunne ta dagsturer innom. Drømmen er en nyere enebolig som ikke koster altfor mye og med litt hage man kan plante bed i og sånt. Andre som også tenker slik? Eller har noen gode tips til sted og bo og ledige hus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med Herdla? Her på Askøy er det flott da. Ikke så veldig billig, men jo lenger ut en kommer jo mer får en jo for pengene. Og det er koselig her ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på å sier at Askøy er et veldig fint sted å bo.. Men Herdla er jo på verdens ende liksom ;)

 

Det er mange fine plasser her, som er litt mer sentralt.. Det er en del hus tilsalgs, du finner sikkert noen du liker på Finn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig fint på Sotra. Der bor jeg! Hvis du flytter langt utover må du tenke på at det blåser ganske mye. Har jeg fått høre ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer denne. Bor selv i Arna, og det er bygda i byen. Stille og rolig, men allikevel alt man trenger innenfor 10-15 min avstand.

Boligprisene i Arna er litt lavere enn andre steder i Bergen. På Espeland/Lone er det ofte eneboliger til salgs, ikke alltid så nye, men heller ikke så gamle og umoderne at det blir veldig dyrt å oppgradere de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med Modalen? Er hus til salgs der nå så jeg, er ikke så ofte det er det. Der er det i hvertfall veldig rolig og fint. Er billig å bo der også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=24164075&sid=xz0771284545307567y

 

Sjekk den idyllen.. litt langt til skole, men knapp time til Bergen. :-)

Skulle gjerne bodd sånn ihvertfall.. er så stive prise i byene og jeg har lyst å leve ikke bare bo.

Hadde det ikke vært for at eldstemann er begynt i 2. klasse hadde jeg seriøst vurdert å flytte på "landet". :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og sitter emd denne "drømmen" nå har gubben fått seg jobb på lindås og blir pendler en stund.

Med tid skal vi selge og flytte utover i den retningen. Men om det blir helt ut dit vet jeg ikke.

Men ser for meg om en stund en enebolig, hage, latter fra barna mine som løper rundt, ingen trafikkstøy, masse grønt, mange turer, plukke blåbær i hagen, disse i tre i hagen osv osv...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*notere flittig ned tips*

 

Gubben er opprinnelig fra bergen og har et barn der også, så om noen år når økonomi og andre praktiske ting tillater det, skal vi flytte på oss. :)

Eneste kriteriet jeg har, er at jeg IKKE skal i byen. Jeg må ha grønn natur og fuglesang. Og helst ikke naboen boende oppå min terasse, som er standard i byggefelt, føler jeg :-|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...