Anonym bruker Skrevet 15. september 2010 #1 Skrevet 15. september 2010 sønnen min har det han trenger av klær og utstyr i bhg, mange barn har ikke det... når noen blir våte eller ikke har dress, bruker dem sønnen min sitt.. alt av klær! sokker, truser gensere bukser dresser votter til og med sko!!! dette blir da sendt med det barnet hjem og vasket og om vi er heldig ligger det i hylla igjen etter en uke.... hvorfor han ikke barnehage ansatte ta det opp med foreldra til de barna det gjelder?? hvorfor skal min sønn låne bort alt? tenk om han trenger det selv en dag! er det normalt å bare låne av andre?? at hyller er tommer for klær og ikke ha eget skift i bhg?? kjenner jeg koker! sønnen min var borte fra bhg i går, i dag hang dressen hans på en annen gutt sin plass, driiiiit møkkete......
Anonym bruker Skrevet 15. september 2010 #2 Skrevet 15. september 2010 Hvorfor tar du ikke opp dette med barnehagen?? Er jo ikke slik det skal være. Klart i ny og ned, om en unge ikke har tørre klær i barnehagen , må den låne slik at den ha klær å gå med. Men da burde ansatt helt klart ta opp dette med foreldrene. I barnehagen til jenta mi er det veldig nøye med at det skal være nok klær der, tilfelle noe blir vått. Trodde dette var noe som ble praktisert i alle barnehager jeg..
Anonym bruker Skrevet 15. september 2010 #3 Skrevet 15. september 2010 dete syns je du burde prate med barnahagen om. i barnehagen til gutten vår så har de egne klær de har samlet opp av glemte klær som er da utlåns klær.. syns ikke man skal låne klær av hverandre i en barnehage. barnehagen må faktisk prate med de som mangler klær og mase på foreldrene til de det gjelder... om barnehagen ikke har utlåns klær så burde de skaffe det slik at ungene ikke låner klær av hverandre..
Anonym bruker Skrevet 15. september 2010 #4 Skrevet 15. september 2010 Barnehagen burde jo ha en egen skuff med bytteklær. Begge barnehagene jeg har hatt barn i har hatt dette. Altså klær som enten foreldre eller de ansatte selv har donert til barnehagen når barna deres har vokst ut av dem, og som brukes som reserveklær dersom noen går tom for byttetøy. Noen ganger blir det jo tomt der også, og da må en jo låne klær fra et annet sted. Har selv opplevd det et par ganger. Vi har en 3 åringen som i kortere perioder plutselig kan tisse seg litt ut noen ganger for dagen. Vi har 2-3 skift liggende, men på en skikkelig ille dag (er kanskje 1 slik på 2 mnd) kan han ha brukt opp alle sine skift, og er det da tomt i skuffen, må han låne av andre barn. Vasker det og tar det med tilbake så fort jeg kan da selvsagt. Nei, ta det opp i barnehagen du. Spør om de ikke har slik skuff, og foreslå det evt for dem. Oppfordre foreldre til å ta med seg gamle for små klær på neste foreldremøte.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2010 #5 Skrevet 15. september 2010 Dette må du jo si til barnehagen at ikke er greit og at de må slutte med. De får bruke gjenglemte klær fra året før som ingen har hentet til reserveklær til barna....ikke din sønns klær. Så enkelt er det!
Anonym bruker Skrevet 15. september 2010 #6 Skrevet 15. september 2010 wth? hva er det for en "ordning" egentlig? i barnehagen her har de laget noen små skilt formet som teddybjørner som de henger opp på plassene til barna. på noen står det "jeg trenger bleier" og på de andre står det "jeg trenger skift".... jeg syns det er genial ordning.. for da henger de det opp når de ser at det trengs en av delene og så slipper de å gå hele dagen og huske på det, og foreldrene får beskjeden og kan fylle opp i hylla....
Anonym bruker Skrevet 15. september 2010 #7 Skrevet 15. september 2010 Jobber i bhg selv, og dette er fullstendig uhørt !!! Deres klær er deres private eie, og INGEN kan bare forsyne seg av dem !! Hadde gitt både ped.leder på avd. + styrer klar beskjed om at dette skal dere ikke ha noe av !! Det er ikke deres problem at andre ikke har klær til sine barn ! Hjelpes... Vi har hatt ganske så mye låneklær i vår bhg, men vi holder på å slutte med det, av flere grunner 1. Det er FORELDRENES ansvar å holde barna med klær og utstyr (det burde forsåvidt vært grunn god nok !!) 2. Folk utnytter ofte dette. 3. Folk kommer ikke tilbake med låneklær (tyveri heter det på godt norsk!). Ble ikke så veldig mye bedre etter at vi skrev "LÅN" med sort sprittusj på klærne... 4. Vi er lei av å sy puter under armene til folk. Så til dere med barnehagebarn; sørg for at ungene deres har rikelig med klær i bhg )
Anonym bruker Skrevet 15. september 2010 #8 Skrevet 15. september 2010 ja jeg skal ta det opp med bhg i morgen.. ville bare høre om det var jeg som var gerrig på klærne HI
Anonym bruker Skrevet 15. september 2010 #9 Skrevet 15. september 2010 I vår bhg kan de låne av hverandre, har aldri vært noe problem. Alle har de 2-3 skift, men kan være ekstra uheldig en dag. De skriver på tavlen til de barna som har lånt av hverandre, og klærne er rene ved tilbake levering dagen etter. Aldri forsvunnet noen klær. Men, dette er jo ikke veldig ofte og vi er en veldig liten bhg eid av foreldrere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå