Gå til innhold

Er det i deres erfaring ok å bruke arvet regntøy?


MathildeC

Anbefalte innlegg

Jeg har arvet en del regntøy og bruker det nå på jenta mi på tre år. Men har hørt at regntøy blir så slitt at man helst skal kjøpte nytt? Jeg har tenkt å se det ann litt, og bruke det i barnehagen og følge med på om det ser ut til å holde, men hva er deres erfaringer der ute? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge det holder henne tørr er det ikke oe problem, men jo eldre regntøyet er jo mer må mn jo følge med på at det fortsatt er i orden og ikke har begynnt å lekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gode erfaringer med arvede regnklær. Man merker jo fort om det er slitt hull i/morknet hull i det. Er ikke slik at ungene går våte i månedvis før man legger merke til det.

Hos de små barna som vokser fort er regntøyet ofte lite brukt selv om 1-2 barn har brukt det først. Dessuten har de ofte 2-3 sett å fordele slitasjen utover.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine har arvet og det har vært helt greit det. Det som får hull og er for slitt kastet så fort jeg oppdager det, uansett om det er nesten nytt eller brukt lenger. Ungene er forskjellige også, minsta mi sliter regntøy nesten før un får det, mens de andre har de såvidt sett brukt ut etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...