Gå til innhold

Angrer på navnet til sønnen min.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser så ofte her inne at navnet hans blir "angrepet" og at det blir kalt kjedelig, at foreldrene er lite kreative osvosv. Da vi valgte navnet noen år før han ble født, var det et lite brukt navn og det er også oppkalling. Jeg syntes navnet var sterkt, stødig og flott, men nå skulle jeg ønske vi hadde funnet noe annet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar du deg nær av DIBkjerringers mening?

Stå for valget du har tatt og elsk navnet slik du har gjort...navnet skjemmer ingen!

Skrevet

Uffda. Jeg heter Barbro, og har flere ganger lest her inne at det er grusomt, stygt, fælt osv, og at foreldre som kaller ungen sin Barbro må være helt blåst i hodet og ikke elske ungen i det hele tatt. Vel, jeg trives med navnet, ikke så mange heter det så jeg slapp å være "silje 3" på barneskolen, og jeg har høyt utdannede og flotte foreldre som jeg vet elsker meg. Og det er vel DET som betyr noe? La gutten leve opp til å bli stolt av navnet sitt!

Skrevet

Drit i hva andre mener om navnet. Du burde jo like det, siden sønnen din heter det. Da burde du jo forbinde navnet med han og ikke hva noen damer her inne mener.

Vet at det ikke er alle her inne som liker navnet jeg har valgt på min sønn heller. Slik vil det bestandig være, og godt er det. For hadde vært veldig kjedelig om absolutt alle skulle het det samme :o)

Skrevet

Jeg har en venninne som heter Barbro, så synes det navnet er flott. Navnet til sønnen min ble etterhver veldig populært, og det er nettopp derfor det også kritiseres.

HI

Skrevet

Ikke bry deg om det:-) Du valgte en navn du selv synes er sterkt, stødig og flott. Hvordan kan det forandre seg fordi noen her inne ikke liker det? Hvis jeg hadde spurt hva folk synes om navnet jeg har valgt til snuppa så ville det nok kommet mange stygge kommentarer selv om jeg synes navnet er verdens flotteste navn:-)

Jeg er sikker på at du har et navn som passer gutten din helt perfekt og at han ikke kunne hatt et bedre navn:-)

Skrevet

Ikke bry deg om hva andre mener.

Jeg husker da jeg fortalte hvilke forslag jeg hadde til gutten min da han enda lå i magen. Jeg hadde da tre forslag i tankene. Det ene navnet var det ei av mine nærmeste som kommenterte på denne måten: "Herregud, du kan da ikke kalle gutten din for det. Det er jo ikke noe pent og dessuten så kjenner jeg ei som har en gutt som heter det, og han er en skikkelig ramp"

Han fikk det navnet som hun ikke likte og så at hun snurpet litt i munnen når jeg fortalte det:) Ikke er det noe uvanlig, spesielt navn. Er et helt vanlig navn som ble brukt på 70 - 80 tallet. Og jeg er stolt av navnet til sønnen min og synes det "passer" han:)

Skrevet

Ikke tenk på hva andre mener... Og jeg har inntrykk av at her på anonym forumet kommer bare negavtive meninger frem. Spes når det gjelder navnedebatt.

Hvorfor er ikke alle disse navne trådene på navnedebatten forresten? Man får vel litt mer seriøse svar der? :) Det er så lett å skjule seg bak en anonym knapp

Skrevet

Takk for støtten alle sammen! Er kanskje litt nærtagen, hehe..

Skrevet

Uansett hva man kaller barna sine vil det være noen som ikke liker det. Det eksisterer ikke mobbesikre navn.

(etter tedve år i liver lærte jeg nemlig her inne på dib at man ikke kan kalle barnet liv pga mobbing. Hvorfor? Jo det blir jo underliv! Det har jeg aldri hørt noen erte liv med, måtte sjekke med far min på nærmere 60 og han hadde heller aldri tenkt på den muligheten)

Du skal ta rennfart og drite HARDT i hva jeg mener om navnet til sønnen din. Det er ikke noe å bry seg om nemlig, dere var fornøyde og det kan dere nok fortsette å være.

Skrevet

jeg tror mange sånne spørsmål som navn ol blir tatt her på anonym fordi mange er redd for reaksjonen... Det er ikke lett å vite at folk svarer ordentlig hvis man viser nick når svarene her på anonym er så utrolig stygge av og til. Jeg har selv lagt ut ting jeg lurer på her inne fordi jeg rett og slett ikke orker personlige angrep på feks skravlesiden... Kjipt men sånn er det...

og siden jeg sier dette så er det nesten garantert at en eller annen kommer til å angripe meg.. si at jeg har dårlig selvtillit osv osv....og det har jeg ikke men mange av svarene her inne er helt unødvendige!

Skrevet

Forstår hva du mener, bare at jeg angrer ikke, men blir litt lei meg av alle navneangrepene. Min ene sønn heter Leander, og det har fått gjennomgå her inne, men som med deg så hadde jeg knapt hørt om navnet før vi gav ham det for mange år siden nå, mens det nå er blitt mer poppis :(

Skrevet

Det jeg lurer på er hvorfor i alle dager du bryr deg om hva anonyme høner på nettet mener om navnet til ungen din? Det er da for din og hans skyld du har valgt det?

Ungen min har et ganske poppis navn, men jeg har valgt det pga oppkalling og fordi jeg liker det. Og jeg driter da i hva andre mener om det!

Stå for de valgene du tar!

Skrevet

jeg har valgt et navn til veslejenta mi, og det viser seg at det tydeligvis er et populært navn for tiden..

og det blir kritisert til de grader fordi det liksom er et rosa prinsesse navn og bla bla bla.... who cares? jeg har sagt siden jeg gikk i 1. klasse at om jeg blir mamma til en jente en dag så skal hun hete det.. jeg ønsket til og med at jeg het det selv da jeg var liten...

..og bare så det er sagt, jeg er IKKE rosa og har aldri likt den fargen....... her er det black all the way......... alltid vært.... hehe :P

Skrevet

La meg gjette 10:38, jenta di heter Isabella? :)

Skrevet

10:38 her..

ååå dæven du er god, 10:44!!!! hehehehe :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...