Gå til innhold

Jeg er så heldig og ha verdens beste lege, dumt og gi henne blomster og presanger?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hun hadde bursdag for en liten tid tilbake! Har nemlig kjøpt henne en blomsterdekorasjon fordi jeg er så takknemlig for at hun er legen min.

 

Da hun fyllte rundt år ga jeg henne et par snø øredobber! Tror dere hun føler seg kjøpt og betalt av meg eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det gjør hun ikke. Legene der jeg jobber får også blomster og smågaver i ny og ne, fordi de er flinke og pasientene setter pris på dem.

Men de skal vel igrunn ikke ta imot gaver som er rettet kun mot dem. En blomsteroppsatts kan settes på kontoret og være en slags gave til hele legesenteret....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som helsepersonell har man ikke lov å ta imot gaver over 200kr

og da ikke personlige gaver, men blomster, sjokolade og slikt til alle på arebidsplassen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok du mener det godt, men du skal vite at iflg. helsepersonelloven har hun ikke lov å motta personlige gaver. Hun skulle ikke ha tatt imot de øredobbene...

Men en blomst som kan stå på feks personalrommet synes jeg er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre skriver her så er blomster, konfekt, kort og andre "verdiløse" gaver lovlig å motta.

En lege har ikke lov å ta imot øredobber fra en pasient, har hun gjort det så har hun enten gjort noe ulovlig, eller så har hun tatt imot den og levert den inn til legekontoret og rapportert inn gaven med bekreftelse på at hun ikke har tatt den i bruk og den ligger ubrukt på kontoret...det kan gjøres i spesielle tilfeller for å slippe å såre pasienter, særlig der pasienten ikke har godt av avvisning.

 

Hold deg til det lovlige fremover, så slipper du utsette legen din for situasjoner som er vanskelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skriv et hyggelig kort isteden, der du forteller hvorfor du setter pris på den jobben hun gjør. Det er hyggelig og helt innenfor alle reglementer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...