charlotte,b Skrevet 15. september 2010 #1 Skrevet 15. september 2010 Hei! Vi er familie på fire, gutt 6 og jente 4 som tenkte oss til orlando i påsken som kommer. Er det noen her inne som har noen råd og tips ang billetter og hvor vi bør eller ikke bør bo. Shopping og priser osv? Vi håper på og kunne være en uke i disney og en uke ved kysten for og bade. Vi prøver også på barn nr tre så i teorien kan jeg da være max 6-7 mnd på vei, men er dette noe problem? Håper på mange gode svar.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 15. september 2010 #2 Skrevet 15. september 2010 Hei! Vi har vært der 2 ganger. Begge gangene har vi kjøpt billetter i automatene som står utenfor parken. Nå i sommer sjekket vi mange steder, men vi fant ut at det var greiest å gjøre det sånn. Er vist mange av utsalgene som ikke er helt til å stole på, og hvis dere skal i flere parker er det greit å kjøpe flere-dagers-billett. Vi leide hus i kissimmee, ca 20-30 min unna parkområdet, men synes det var mye bedre enn å bo på hotell. Nå var vi i 2 uker da, så var deilig å få pakket ut og ha god plass:-) Shopping er jo billigst på outletene. Premium og Primeer de største. Men styr unna helligdager, da er det alt for mye folk til å gå der med barn... Tror jeg kan si at alt er billigere enn hjemme. Merkeklær, sportsutstyr, solbriller, kameraer... bare å fylle koffertene:-) Ååååå, misunnelig ja;-) Vært i usa 4 ganger og det blir nok mange, mange flere! Hvis planen er å shoppe en del ville jeg reist med nesten tom koffert. Vi gjorde det nå sist og enda måtte vi kjøpe masse overbekt. Får jo ikke ha med mer enn 25 kg. Tviler på at det vil være noe problem om du blir gravid. Maten er jo veldig lik den du får her, bare mye bedre;-) Og sykehus finner du over alt hvis det skulle være noe. Har dere vært i Florida før? Jeg ville styrt unna Miami. Mye ganstere og ikke spesielt koselig. Helt ok å ha vært innom, men ville ikke vært der 1 uke. Key West er veldig koselig, men et godt stykke å kjøre fra Orlando. Fort Lauderdale er et godt alternativ hvis dere ikke vil kjøre så langt. En liten by med det du trenger og fin strand. Vi bestilte alt utenom bil og hus nå på Expedia, veldig enkelt og du finner fly og hotell i alle prisklasser. http://www.premiumoutlets.com/ http://www.primeoutlets.com/
charlotte,b Skrevet 16. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 16. september 2010 Tusen takk for tips. Har hvert i USA før, men da uten barn. Når det kommer til graviditeten tenker jeg mest på fly turen og forsikringer og slik, men kan jo bare ringe selskapet og høre.
lure Skrevet 16. september 2010 #4 Skrevet 16. september 2010 Vi bodde inne i disney parken, bestilte hotel,billetter og noe mat, på hjemmesiden til disney. Kan også få disney-buss fra flyplassen til hotellet. Fungerte kjempefint. Hotellet var bra (ett av de billigste) Transport til/fra parkene var med buss som går hele tiden. Lett og finne frem. Vi tenkte og se an vogn til 5 åringen, men det tok 10 min så hadde vi leid en. Hadde ikke klart dagen uten. Ikke noe problem og sette den fra seg for og se og gjøre ting, den står der Husk og bestille karaktermiddag (med prinsesser eller ole brum ol) i god tid. En fin måte og få bilder og autografer på. Siden dere skal være der i en uke vil jeg annbefale billett der dere kan gå ut og inn av parkene som dere vil. Lang dag og gå der fra kl 10-22 for og få med seg alt. Deilig med en pause midt på dagen. Men dere må få med dere lysparaden og fyrverkeriet på kvelden ! Ellers er det fint langs vest kysten (mexicogulfen) Så fritt frem og finne et hotel der. Jeg for min del foretrekker Fort Myers.
lure Skrevet 16. september 2010 #5 Skrevet 16. september 2010 http://www.facebook.com/profile.php?id=594278407#!/kissimmee.fl Facebok side med mye info om kiissimmee, omeråde disney ligger ved.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 17. september 2010 #6 Skrevet 17. september 2010 Vi drar dit Desember =0) HURRA. Vært der ett par ganger før GØØØØØØØØØØØØØY =0). Denne gang har vi leid oss hus med svømmebasseng. Jentene får 1 rom hver. Før har vi bodd på hotell. Hundrevis av hoteller og hus til leie bare sjekke nettet. Lei bil =0). Jeg er vel 5 måneder eller mer når jeg er der ikke noe prolem reiste masse når jeg var gravid med jentene også =0). Vi gleeeeder oss =0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå