Gå til innhold

Oppskrit/mønster på tova kjole med hjerte på brystet.. Noen som kan hjelpe?


Trultetryne

Anbefalte innlegg

Jeg har så lyst til å strikke det til jenta mi, men jeg har ingen oppskrift på det og har heller ikke funnet det.

Den må være i str 1-2 år. Enten med eller uten armer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo finne oppskrift på tovet kjole uten mønster også prøve å strikke hjerte selv. Det er ganske enkelt.

 

 

Strikk feks to masker i en farge som ikke er kjolen og på neste omgang strikker du 3 masker i den fargen, neste omgang 4 masker osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Blåfjelloppskriftene er det flere tovete plagg, lurer på om det ikke er en ermeløs kjole der også. Hvis ikke finner du sikkert en oppskrift et annet sted.

 

Jeg ville sydd et hjerte med maskesting etter at kjolen var ferdig altå. Hvis du strikker den, blir det jo mange tråder på baksiden og dessuten må mønsterfargen kuttes for hver omgang hvis du strikker rundt...

 

Tegn et hjerte på rutepapir og sy det på. Med to masker nede, må du selvfølgelig utvide til fire masker (ikke tre, da blir det jo tykkere bare på den ene siden). Jeg tror det passer best med to omganger med to masker, to med fire osv, men det avhenger jo av hvor langt og smalt du vil ha hjertet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Jeg tror jeg skal strikke et hjerte og sy på i etterkant, evt strikke en firkant å tove og klippe ut et hjerte etterpå.

Jeg skal lete litt til etter tovete kjoler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...