Gå til innhold

Hjeeeelllp!!! Hunden går meg på nervene!!!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har en hun på 4 år som er så syyykt dårligt dresert, min mann har hovedansvar for hunden.. går den med meg tar d meg nøyaktigt under 1 min å få den til å forstå hvem som er sjefen....men går den tur med mannen mion så er det ikke mannen min som går tur med hunden, men hunden som går tur med han. står han inne å skal ut når han skal lufe hunden hopper den opp på døra å fyker rundet, syns dette er helt unødvendigt at hunden skal ødelegge gulvet å skrape opp hele døra....

Men hver gang jeg sier noe om at han skal si noe til hunden gjør mannen min d, men virker ut som d er glemt like fort som jeg har sagt noe...hunden sitter fint å venter nåer jeg går ut med den , så den kan...har kansje bare noe med hvem den føler er sjef over hvem.

Så er det det med strimling av hunden, har sagt den ikke får gå rundt i

huset om den ikke er stelt, orker ikke å vaske overalt etter alle hundehåra som legger seg overalt.

Går hunden laust inne spinner den rundt på gulva, som en jo jo. øder jo hele hjemmet...

Hunden tisser utforfi på rekkverk , lukter rett å slett dritt når enn går ut...hjeeelll folkenes ...mye fustrasjon her...men orker snart å si mer...får vondt i hode av all den hodebryen jeg får av den hunden.... mannen min sier alltid ja . jeg kjefter..,men hører sjeldent eller alldri hunden får kjeft, mener enn skal ta den i nakken å legge den ned å holde den dr å kjefte på den.

 

Noen som kan gi meg noen gode tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte å skrive, at hunden drar sååå sykt når enn skal gå tur med den at , når babyen kommer så har jeg ikke sjangs til å ta den med på tur å dette er en cavalier, egentli en liten hund...men litt større en gjennomsnittet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor har mannen din hovedansvar når han ikke gjør noe?

 

en hund bør jo ikke ene og alene få gjøre slikt, får at eiere ikke gidder å ta ansvar (mannen din)

 

omplasser mannen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså det med hundehår må du jo bare tåle. Vi har også hund og jeg støvsuger hver dag.

Det at hunden er en leder for mannen din må nesten han løse selv. Men så lenge bikkja lyder deg så er ikke det ditt problem, hvis mannen nekter å oppdra hunden. Hunder er ikke dumme, de skjønner hvem de kan herske over.

Du må lære hunden din å være rolig inne. Vi leker sjeldent eller aldri med hunden her inne, kun ute. Dvs når vi er inne ligger den enten på plassen sin å sover eller er rundt oss(men den forholder seg rolig, men den er veldig kontaktsøkende)

 

Det at hunden tisser på rekkverk er ganske vanlig. Den vil markere seg. Men du kan også lære hunden å tisse på¨kommando. Dette begynte vi med fra den var liten. Hvis jeg vil at hunden skal vente med å tisse til vi kommer over gaten, så gjør den det. Det er ikke alle steder det passer seg å tisse. Men nå har vi en tispe så markeringsbehovet er ikke like stort som hos en hannhund.

 

Jeg kjefter sjeldent på hunden min. Det hender jeg må rope nei høyt fra et annent rom hvis jeg ser at hun prøver på noe hun ikke får lov til(f.eks stikke snuta borti mat som står på bordet)

Det å legge hunden i bakken hender det at jeg gjør vis hun slår seg vrang på tur. Men jeg legger henne da strengt i bakken til hun roer seg, og dette er det eneste som fungerer. Det skjer som regel hvis hun hopper og biter i båndet osv. Men nå er hun kun 14 mnd så hun er i puberteten og prøver å tøye grensene.

 

Du må rett og slett bestemme deg for hva hunden får lov til og ikke lov til å holde deg til disse reglene. Men hunden er som et barn. De blir veldig forvirret over eiere som ikke samarbeider om like regler.

Jeg og mannen har hatt mange diskusjoner det siste året om hvordan vi skal oppdra hunden og vi har vært veldig uenige på mange områder. Men nå er vi blitt enige og ting er lettere da.

 

Jeg er ikke noe hundeekspert så får håpe det finnes andre her som kan mer. Jeg skriver kun mine egne erfaringer og hva som er riktig for oss. Man må se ann den enkelte hunden og hva som fungerer.

 

Men det jeg vet er at en hund som styrer flokken er ingen lykkelig hund. Så mannen din bør virkelig finne sin lederposisjon med mindre han vil ødelegge bikkja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noen tvunget en av mine hunder i kne mens de holdt rundt snuten på dem, skulle jeg gjort det samme med dem.

 

Om du må sparke en liten cavalier ned i gulvet for å få den til å følge enkle husregler er du ikke mye til "sjef" i mine øyne. Om du misliker hunder så sterkt, kanskje du skal la mannen din håndtere den i stedet?

 

Og hvis du skal spørre om råd når det gjelder hunder, så ikke gå til dette forumet. Gå til et hundeforum som f.eks canis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars hund sier jeg bare. Omplasser den eller bli enige om kjøreregler. Ingen av dere gjør rett i det hele tatt! Les og lær mer om hund! Herregud, jeg får vondt i hjertet! Stakkars hund som ikke har bedt om å bo hos dere, fy søren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du virker som en skikkelig drittkjerring. Stakkars bikkje. King Charles er nydelige hunder,ikke noe problem å dressere de.Har en selv.. De er livsglade og herlige.Full av energi og kjærlighet.

 

Håper for hunden sin del at dere velger å omplassere han.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars hund!!!! Du er en fæl dame.. Og du kan tydeligvis ingenting om dyr..

 

Gi denne stakkars hunden et nytt hjem med eiere som KAN hund!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...