Gå til innhold

OI Hjelp! Dåpen er snart!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha dåp om under 3 uker. Det kom blitt brått på.. Skal ha koldtbord og det er under kontroll, men kakebordet har jeg ikke tenkt på enda. Vi blir ca 20 voksne og 5 barn på kaffe. Hvor mange kaker trenger vi da? Er det noen kaker som er "obligatoriske"? F.eks marsipankake og kransekake? Familien min bor langt unna så jeg kan ikke regne med noe hjelp. Og det er jo grenser for hvor mange kaker jeg får bakt selv. Er ingen superbaker og blir stressa om det er mye jeg må gjøre i siste liten. Hvilke kaker kan jeg lage tidlig og fryse? Hvilke kan jeg lage et par dager i forveien?

De kakene jeg "kan" er verdens beste (dvs lagd en gang), ostekake, gulrotkake, .. Men disse må vel lages rett før alle sammen?

Jeg bør kanskje kjøpe kransekake og marsipankake? Kan noen komme med noen tips til resten? Takk takk!

Og: Bør vi som foreldre si noe i dåpen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp av! Ro ned - dette går veeeeldig bra!

Marsipankake "bør" du vel ha, men den ville jeg rett og slett ha kjøpt, men det er meg, altså!

Gulrotkake er innmari godt og den kan godt lages et par dager på forhånd - oppbevares kaldt med tett lokk. Da setter den seg og blir bare mmmmmmmmm.... supergod!

Ellers ville jeg nok hatt sjokoladekake - med tanke på menn og barn... Har enda til gode å se en mann som ikke blir blank i øya når'n ser ei god sjokoladekake. Og med mindre dere har vanvittig kakeglade familier, så trenger du ikke SÅ mange kaker. Ei stor marsipankake, gulrotkake, sjokoladekake, verdens beste eller en annen kake - holder!!! Evt. f.eks. muffins, spes med tanke på barna, men også mange voksne synes det er veldig godt. Iskake?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...