Gå til innhold

Hvilket utstyr har dere dratt i hus og hvor mye penger har dere brukt?


Vinterbarn og høstbarn?

Anbefalte innlegg

Litt artig å se, kjøpetrangen kom plutselig her, var i uke 21 før jeg virkelig begynte å sjekke ut ting på finn.no i butikken osv. Så til nå, uke 23+3 har jeg klart å dra i hus en emmaljunga citycross sportsvogn med bag, kjøpt brukt på finn.no, kjempefin! til "bare" 3600, barnesete maxi cosi også på finn.no til 500, samt en quinny zapp som jeg kan feste stolen på til 800,- OG en sånn sprinkelvugge som kan låses til 500,- Har kjøpt alt brukt, men alt er overraskende pent :) Oj, ser at dette allerede har kostet meg 5400 kr, men men, hadde vel kostet adskillig mer om alt var nytt, og det har ikke vi råd til i hvertfall.

Har begynt å tenke på at julegaver skal jo også handles inn opp mot termin! blir mye utgifter fremover gitt...

 

Artig om flere vil dele sine innkjøp hittil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har gått til innkjøp av simo kombi vogn til kr 1500, og ellers så har vi resten.

Holder på å vaske babydyner og sengetøy. Har tatt fram babytøyet for vask.

Skal snart bære opp stellebordet fra kjelleren så jeg har et sted å lagre tøyet etter hvert. Om 8 uker bør alt være klart pga tidlgere erfaringgeer mdpatufødsler.. Bare 2 mndr til det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tastaturet klikket igjen ser jeg...

Nederste setning skal være

 

Om 8 uker bør alt være klart pga tidlgere erfaringer med premature fødsler.. Bare 2 mndr til det..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Her har jeg kjøpt mest klær.Er 23 +2 i dag og synes tiden begynner å gå litt fort. Vi får vognen av svigers,det er deilig.Bare å fortelle hva vi vil ha.Den er ny. Bil stol får vi fra mine foreldre. Eneste av møbler vi har kjøpt er en komode på ikea(siden vi har liten skapplass). Men vi skal kjøpe seng og stellebord i slutten av månden. Siden her i sverige får vi lønn den 25 i månden. Og så kommer vi til å få masse klær,dette er svigers første barnebarn,Og mamma og pappa blir endelig mormor og morfar.Det er jo spesielt.Gleder meg til å sette sammen seng osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var fast bestemt på å vente med innkjøpene. MEN i dag kom trangen og den ble for stor. Så kom hjem med seng, sengehimmel, sengetøy, bilspeil, stellekommode og en god del klær etter et besøk på Babyshop!! Gikk plutselig 8000,- ut av konto, men trøster meg med at resten har vi fått gratis, og nå er nesten alt klart til sessa kommer :) JUHU

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt misunnelig! Jeg i uke 28+2 og vi har kun kjøpt vogn..! Har kjent på det den siste uken at trangen begynner å komme, men er ikke så lett når man er helt blakk-.- Kan si det sånn at jeg har skrevet opp noen ting jeg skal kjøpe, hvor mye de koster og "vare navnet". Venter bare på pengene nå..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så morsomt :) jeg har også fått helt kjøpe mani. spesielt på babyklær.jeg er i uke 24+4 nå. vi har handlet inn sprinkelseng, og alt av babyklær vi trenger i starten. vogn pose og dyner har vi fått. så skal jeg ha med svigers på vogn handling en dag snart. så det er deilig å slippe å kjøpe den selv :)

bilsete skal vi kjøpe på babyshop nå snart. siden de har tilbud på det der frem til 2 okt.

jeg har en samboer som syns vi har kjempe god tid igjen til småen kommer. så hos han er det ingen stress.

men jeg vil ikke gå handle inn det siste, i siste liten. med en stor og tung mage...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjøpt noe utstyr enda, men klær har det blitt litt av. Både jeg og mannen føler vi har god tid, men vi har begynt å se på produkter for å se hva vi skal kjøpe når vi først skal ut å handle... Men det er jammen ikke lett å bestemme seg for hva man skal velge! Termin siste dag i januar, så vi vurderer prøve vente med en del til januarsalget.

Tror at når jeg først begynner handle så finner jeg så mye jeg bare må ha... hehe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt to pakker bleier...og fått et bilsete med base av ei venninde. Har jo alt fra før, siden dette er nr 3... Og har en av hver fra før... Men har fått svigermor til å strikke litt nøytrale klær. Jeg har to vogner vi kan bruke fra starten av, og en sportstrille og en paraplytrille + søskenvogn... Så vogn trenger jeg neppe noen ny av...

 

Vi trenger bare en vippestol, og noe babyen kan sove i i stua... Ellers bare bleier og ja... jeg har iallefall goood tid. Skal sy litt klær når det nærmer seg, men må få oss en UL til så jeg vet om jeg skal bruke rosa eller blått... hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 24+2 og har egentlig ikke kjøpt inn noe ennå med unntak av et par pysjer og en body. Føler liksom at det er litt tidlig og at jeg har god tid på meg. Regner med at vi får mye til jul og barnevogn har vi tenkt til å handle i beg. av november. Vugge får vi låne og mesteparten av klærne skal vi arve av venner. Føler meg helt laidback her jeg:) Satser liksom ikke på en prematur fødsel, har heller en følelse av at jeg kommer til å måtte gå over tiden.

Når jeg leser alt det som dere andre har kjøpt inn, skal jeg innrømme at jeg får bittelitt kjøpetrang jeg og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet inn 2 bodyer, 3 par sokker,smokk,termometer,dyne,dynetrekk,seng/vugge...that´s it! Vi har alt av kurver og kommode fra før.

Vi har skrevet en laaaang liste og vet nøyaktig hva vil vil ha, hvilke merker osv., men vi kommer til å vente en liten stund til! Gleder meg veldig til alt er i hus:-)

Lykke til alle sammen med innkjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvor mye vi har brukt, men jeg har kjøpt 2 pysjer, 2 ullbodyer i minste str og litt annet tøy. De fleste som har fått barn advarer mot å kjøpe for mye klær, for vi kommer til å få masse av venner og bekjente! Jeg har også mange venner som er flinke til å strikke, og de er allerede i gang med hentesett og tepper i ull som blir fint å ha til vinterbabyen :)

 

Ellers har vi kjøpt en brukt sprinkelseng, og får arve vogn og dyner av svogeren min, også skal vi kjøpe brukt bilsete av noen venner av oss. Vi får også arve massevis av klær av tanten min. Kjæresten min synes også vi har all tid i verden, men det synes ikke jeg! Jo fortere tingene er i hus, jo bedre... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...