Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #1 Skrevet 14. september 2010 Hva gjør man med en venneforespørsel på Facebook man ikke vil ha? Jeg godtar ikke hvem som helst som venn på min Facebookprofil. Vil gjerne ha mine nærmeste venner der. Nå har jeg for 3 gang fått en venneforespørsel av en person jeg ikke har noe felles med. To ganger har jeg avslått hennes forespørsel, men hun tar ikke hintet. Dette er en person som er mer av "jeg vil være din Facebookvenn for da kan jeg spionere på deg". Føler denne personen er svært kontrollerende. Men nå er det ikke slikt at jeg denne gangen også kan si nei....eller...? Jeg bor på et lite sted og møter denne personen rett som det er. Jeg vet hun nå vil spør hvorfor jeg ikke vil godta henne. Hva svarer jeg henne da? Kan jeg si at jeg ikke liker henne? And that`s it? Høres ut i dette innlegget som om jeg er 12år, men nei jeg er 35:)
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #2 Skrevet 14. september 2010 skjønner ikke problemet med å ha hene som venn jeg da?
Gjest Skrevet 14. september 2010 #3 Skrevet 14. september 2010 De gangene jeg har avslått en forespørsel har jeg samtidig sendt en mld. i innboksen til vekommenende der jeg på en grei måte forklarer grunnen. Syns det er mest ryddig. Skriv f.eks at du bare har dine nærmeste der fordi du legger ut mye privat. Evnt. kan du legge henne til, men ikke la henne se dine bilder og hva som skrives på veggen din, altså gi henne begrenset tilgang.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #4 Skrevet 14. september 2010 Jeg ville bare ha sagt til henne hvis hun spurte at facebooken min var privat og kun for nærmeste venner. og fortsatt å avvise hennes forespørsler.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #5 Skrevet 14. september 2010 La være å svare. Bare la forespørselen ligge der. Hvis du treffer henneog hun spør (noe som er utrolig frekt for det har hun lite med) så kan du si at du vil ha personer du jevnlig har kontakt med på facebook.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #6 Skrevet 14. september 2010 Du kan jo bare akseptere henne, og gi henne begrenset tilgang til din profil? Hun trenger ikke se det du ikke ønsker hun skal se
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #7 Skrevet 14. september 2010 Bare la den ligge i innboksen, ikke rør den, og hvis hun spør så sier du bare at du sjelden er inne på facebook og ikke har sett den. Og så fortsetter du å la den ligge
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #8 Skrevet 14. september 2010 Du kan jo blokkere henne og si at du ikke har facebook lenger? Når du blokkerer kommer du ikke opp for denne personen i det hele tatt. Let deg litt frem på innstillinger. Husker ikke helt hvordan men jeg har gjort det med ei som sendte mange venneforespørsler jeg ignorerte.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #9 Skrevet 14. september 2010 Jepp, jeg har fått venneforespørsel fra moren til stesøstra mi..Vi har aldri kommet overens, hun har aldri likt meg, vi prater kun sammen dersom vi er på besøk hos søstern min samtidig og da kun om overfladiske ting ene og alene ut av ren høflighet.. Jeg har bare latt den ligge der... I likhet med et par andre.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #10 Skrevet 14. september 2010 Jeg bare lar være å svare på de venneforespørslene jeg får fra folk jeg ikke vil ha noe med å gjøre. Jeg vil ikke ha folk fra barne og ungdomskolen som "venner". De var drittsekker da og selv om de muligens har forbedret seg har jeg ikke noe ønske om å ha noe med dem å gjøre. Fungerer helt greit. Om noen spør ansikt til ansikt svarer jeg bare at jeg bare vil ha mine ekte venner der.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #11 Skrevet 14. september 2010 Bare la forespørselen ligge der.har akkurat samme problem, jobbet med ei , slutta på jopbb for 2 år siden sletta henne for 8-9 mnd siden ...vil ikke ha hvem som helst inne på fb.. har avslått forespørselen hennes 2 ganger men denne gang lar jeg den stå, tenkte faktisk jeg skulle blokke henne,,, da finner hun deg alldri igjen...men vet ikke hvordan enn gjør d....at folk ikke tar hintet, forstår jeg ikke....lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå