Gå til innhold

Eget sete til spedbarn - Norwegian el. SAS - noen som har prøvd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ut å reise med to barn, en over og en under 2 år, og ønsker sete til begge.

Det er litt selvmotsigende info på nettsidene til SAS og Norwegian. SAS skriver et sted at man ikke får sete til spedbarn, og et annet sted at dersom man vil ha med bilstol, må man kjøpe eget sete.

Jeg har ikke tenkt å ta med bilstol (blir mer enn nok å håndtere to småbarn og håndbagasje, om jeg ikke også skal drasse på et sete), men ønsker å la minstemann sove der på et skinn mens vi er i luften (han sitter selvsagt da på fanget mitt på opp- og nedflyvning). Må ha hendene frie også til eldstemann.

Noen som har prøvd dette før, eller vet om dette er greit?

Kanksje må jeg bare ringe flyselskapene i morgen og sjekke ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fløy i sommer da setet ved siden av meg tilfeldigvis var ledig. Så der lå minstemann på 4 mnd og sov store deler av turen.

Ingen som sa noe på det.

Har også latt barna sove på gulvet ved beina våres. Begge deler fungerer bra.

Skrevet

Vi fikk ikke lov til det engang, selv om det var ledig sete... Andre ganger har de sagt det er greit.

Skrevet

Jeg ringte, må med inn bilstol dersom man bestiller sete til spedbarn. Reglene er at spedbarnet enten sitter på et fang eller i bilstol i eget sete. Så da får jeg bare dra med meg bilstolen inn da (var billige seter den dagen vi reiser, ble bare ca kr 400 ekstra)

Skrevet

Nei, har bestilt eget sete til ham, så da går det greit, bare jeg har bilstlen i setet. Har han på fanget ved opp- og neflyvning :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...